16 januari 2010

Status på Trattkantarellen!


Så här ser han alltså ut på benet! En grov dränageslang fastsydd i det ca 4 cm långa bitsåret.
Tror 17 att han måste ha tratten annars skulle dränet vara ett minne blott inom 4 sekunder.
En liten tröst är att han faktiskt verkar mer eller mindre ha accepterat tratten nu.
Han är nästan som vanligt, lite gosigare och vill bli kliad under hakan och halsen där han inte kommer åt.
Det gör vi så gärna. Idag kammade jag honom precis som vanligt, försökte pilla lite under tratten med kammen. Han tyckte det var skönt och spann högt!
Även kvällens halva pencillintablett gick som en dans. Han hann inte blinka förrens tabletten var i tigergapet!
Oj, vad jag är stolt att jag fixade det och oj vad jag är stolt att Gustav är "duktig".
Alldeles nyss fixade han t.o.m att hoppa högst upp i klösträdet, hans favoritplats. Bra jobbat trots tratthelvetet!
I kväll är det lördagsräkor till Trattkatten, har tagit fram extra många till honom.
Nu ska jag strax påbörja ett nytt inlägg som INTE handlar om kissen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar