18 januari 2010

Mot veterinären

Godmorgon mina vänner.

Och tack Ingrid för det superbra tipset om matskålarna. Ska leta fram någonting jag kan ställa dom på, genast!
I går kväll blev de inget mer inlägg trots att jag nästan lovade. Men jag fastnade framför Tv´n och Johan Falk. Men jag måste säga att jag tyckte den var ganska seg och tradig (som Anna Anka skulle uttryckt sej).
När den var slut var jag också slut och jäkligt tradig och passade på att hoppa i säng i hopp om att få sova ett tag.
Men icke!
Ekvationen Gustav+tratten+natt+jama går inte ihop.
Som han höll på inatt.
2.30 kröp jag på alla fyra och nästan monterade ner soffan för då hade han lyckats ta sej under den.
Jag tänkte att har han kommit in så kommer han ut! NÄÄÄÄ!
Fick till slut dra ut han baklänges. Nu ser det ut som ett riktigt tattarläger i vardagsrummet. Har lagt kuddar runt soffan så misstaget inte upprepas.

Hoppas verkligen att tratten åker av idag! Men jag är skeptiskt, klart han kommer få ha den kvar. Det blir säkert ett stort bandage nu på benet istället för dränaget och det vill han säkert också ta bort.
Nu ska jag äta frukost sen är det snart dags för att bee sej mot Bålsta. Kl: 11.30 ska vi vara där. HÅLL TUMMAR OCH TASSAR NU!

Kram från Trattkatten med trött matte

1 kommentar:

  1. Håller mina tassar och tummar för att tratten åker av idag då.

    SvaraRadera