24 januari 2010

Kallt igen....brr

Godmorgon kamrater!
Idag tog vi sovmorgon, alla utom Gustav förstås. Han väckte mej 7.00 och var hungrig, törstig,gosig och kissnödig.
Tog ett tag innan han hade ätit, druckit ur kranen, gosat sen ville han gå ut...nästan. När jag öppnade dörren ryggade han tillbaka, brrrr det var 14 minus. Men han smög ut iaf.
Jag hoppade i säng igen och tvärsomnade. Fick en chock när jag tittade på klockan nästa gång, 10.26!
Stackars Gustav varit ute så länge i kylan, trodde att Rolf skulle gå upp tidigt som han alltid gör men han snarka så vackert bredvid mej.
Ringde till min mamma nyss. Frågade om hon ville åka med upp till minneslunden idag. Idag är det nämligen 6 år sen min finaste pappa gick bort. Usch, vad det har gått fort och om du visste var saknad du är!
Men jag vet att du är med oss och jag tycker de är jättekul att du börjat "spöka" lite för oss här hemma.
Även fast Erika blev skitskraj den där morgonen.
Nu behöver ni inte bli oroliga för mej. Men jag vet att pappa och även min mormor finns här i huset och håller ordning på oss. Inte alltid, men ibland får jag tydliga tecken från dom!!!
Jag har upplevt så mycket spännande och ibland väldigt läskiga saker i och med mitt nattjobb och så många som har avlidit där.
Snälla, ring inte psyket nu!
Nej, nu måste jag rusa. Ska hämta mamma vid 12.00.
Mer sen.


Glömde det viktigaste!
Grattis Erika på namnsdagen!

2 kommentarer:

  1. du måste berätta om allt du varit med om ewa! jag e nyfiken, för me like spooky things

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är lite spännande med att din pappa Arild "spökar" lite för dig ja.

    SvaraRadera