29 juni 2019

UrFormSkitAllergi


 Här står inte inläggen som spön i backen direkt. Erkänner att det beror på slöhet, borttappad ork och den förbannade allegin.
Har väl aldrig varit så dålig som nu. Skulle varit långledig denna vecka men fick hoppa in en extranatt i tisdags, fanns inget folk som oftast.
Efter den natten blev jag om möjligt mera jättesjuk! Ögonen svullnade, röda och konstant rinnande. Kliande är värst. Hela ansiktet mer eller mindre var rödflammigt och kliade. Gick inte att visa sig ute. Och sen denna konstanta trötthet.
Tar förstås alla mina allergipreparat, överdoserar dessutom. Men ingenting hjälper.
Betapred som engångsdos är det enda som hjälper men det får jag inte utskrivet av min läkare för det är farligt.
Det är jag högst medveten om men jag tar det endast i sådana här extrema fall, kanske högst någongång var sjätte vecka.
Blev därför superglad när jag messade till en vän och frågade om hon hade några tabletter som hon kunde låna ut till mig. Eller låna ut, hon kommer ju inte direkt kunna få tillbaka några eftersom jag inte har några på recept.
Räknar dagar tills jag slipper mögelhuset på jobbet, då blir jag äntligen frisk. Men jag vet att det kommer ta ett bra tag innan allt går ur kroppen. Så var det i alla fall förra gången jag slutade där p.g.a samma anledning sm nu.
Tre veckor kvar till semester, låt det gå fort!

I torsdags hämtade jag Alessia från förskolan, alltså hur glad blir denna lilla underbara tjej när jag kommer?
Vi åkte hem till oss och vi fick några mysiga timmar tillsammans. Alessia är bara så rolig, pratar i ett och är alltid glad.

 Vi åt glass!
 Och provlåg våran säng inför den kommande övernattning i kväll
Sen åt vi pannkaka med jordgubbssylt och vaniljglass.

Hittade två 7 år gamla minnen på Facebook:

 
Nyfriserad Gustav och jag leker kasta pipråtta.

Värsta Hedvig Lindahl!
 

 I kväll gäller det! Sverige - Tyskland

HEJA SVERIGE!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar