8 december 2019

FantastiskaUnPocoOchMinRaraFamilj







Vilket dygn vi haft!
Efter buss, ersättningsbuss, pendeltåg, tunnelbana och till sist några hundra meters rask promenad i ösregn checkade vi in på Scandic Sjöfartshotellet vid Slussen.


En liten överraskning väntade på oss på rummet. Tack snälla rara Sussie och Scandic ❤
Messade snabbt som attan Ingrid som redan var incheckad efter en heldag på stan med diverse fina inköp. Hon var förresten extrafin hon också dagen till ära, hon är alltid fin ska jag såklart tillägga.
Vi möttes i baren där hon redan beställt varsitt glas bubbelt till oss, tack gulle ❤

Un Poco! Herregud, vilket ställe! Har ni inte varit där så rekommenderar jag det starkt. Allt var top notch: Personalen, bemötandet, servicen, glädjen och så framförallt maten. Alltså maten......det var absolut det godaste jag ätit i hela mitt liv. Tror faktiskt alla runt vårt bord hade samma åsikt. Magiskt!
Vi valde en 9-rätters avsmakningsmeny och Un Pocos egna vin till. Fast först så började vi såklart med varsitt glas Prosecco, vi hade trots allt något att fira.

Servicen var helt underbar, här snålades det inte på personal och alla som jobbade där hade mer än full koll på sina bord och såg till att gästerna stormtrivdes. Blev så till mig att jag knappt tog några bilder. Dessutom håller min Iphone på att ge upp verkar det som, bilderna blir suddiga och batteriet håller inte alls länge.
Men jag har fått fina bilder från Ingrid, Emilie och Erika skickade till mig som tur är.



Mitt gäng


Mycket trevligt vin som Jogge snabbt som attan kollade upp om det gick att beställa på Systemet.
Några knapptryckningar senare hade han beställt tre lådor vi ska dela broderligt på.
Här kommer lite matbilder på några av rätterna vi åt....med andakt. Galet gott allting!

Tonno alla griglia
Burrata Caprese



Tartar Crudo
Ravioli Mezzaluna Amaretti
Tartufu

Tagliata di manzo
Oreo fritti
Affettati mistri

Gelato di crema
Tartufi

Kolla in menyerna unpoco.se


Vi avslutade kvällen med att gå till en liten trevlig bar för
 eftersnack och ett sista glas innan vi skildes åt. Ser ut som jag håller på att somna...tunga ögonlock!

Ingrid, Rudolf och jag bestämde oss för att promenera tillbaka till Slussen. Det hade slutat regnat och temperaturen var lagom. 


Älgarna demonstrerar, älgarna har fått nog.



Tog nog drygt en halvtimme att promenixa genom stan innan vi kom fram till slutdestinationen. Kändes skönt att ha två som hittar i stan med mig, hade jag varit kartläsare hade vi inte kommit fram än.

Vi somnade skönt och vakande av alarmet vid 8.30. Efter god frulle brassade vi hemåt nöjda och glada.
Tack min lilla familj för en härlig kväll och underbar matupplevelse ❤ glad att jag har er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar