19 oktober 2016

IntePåTopp



Återigen så vaknar jag med huvudvärk, oerhört irriterande och besvärligt eftersom den inte ger mig sig trots mediciner.
Magkatarren (ellervaddetnuärförskit) har eskalerat sista dagarna. Lever mest på nyponsoppa, vatten  och Novalucol. Man är inte världens piggaste med det minimala födointaget. I går sov jag hela eftermiddagen, skulle "vila" en halvtimme. Vaknade 3,5 timme senare! Ganska skönt och Gustav var nöjd, han skedade med mig hela tiden. Varmt och mysigt!

I kväll är det dags att återgå till jobbet, eller sandlådan som jag tycker är ett mer passande namn just nu.
Har inte jobbat på snart tre veckor p.g.a influensa, semester och långledigt. Och för första gången i världshistorien så skulle jag föredra att slippa att gå dit. Arbetsglädjen är totalt bortblåst. Är skeptisk till om jag lyckas återfinna den. Känns inget vidare alls.

Blev ett riktigt gnällinlägg men allt är inte rosenrött just nu.

1 kommentar:

  1. Nämen! Vad har hänt?! Har inte hört dig "gnälla" på jobbet sen sista tiden i vår egen kommun! Inte likt dig alls.
    Hoppas det blir bättre, vad det nu kan vara.
    kram!

    SvaraRadera