24 oktober 2016

SöndagMedKvalité


Gårdagens Pannkaks-Söndag tror jag uppskattades av dom flesta kring köksbordet. Jag gjorde en pannkakssmet på närmare 2 liter mjölk så det tog en stund. Men det var kul!
Färska bär i form av hallon och jordgubbar, skivade bananer, två sorters sylt, vaniljglass och Nutella var tillbehören.



Hade först i tanken att göra plättar istället, det tror jag Stella hade gillat. Men tur var väl det då hade jag nog gästerna fått vänta. Kom sen på att jag inte vet om min kära gamla ärvda plättlagg funkar på våran induktionshäll heller för den delen.


Stella åt med god aptit, hon  älskar färska bär, glass och mormors pannkakor


Erikas 28 år gamla Musse Piggbestick kommer väl till pass numera.



Efter middagen infann sig en så kallad matkoma hos flertalet av gästerna. Men inte hos Stella som körde igång med lite välbehövlig städning. Sopa! sa hon och sopade upp det mesta som kom i hennes väg. Vi hittade löv i hallen, Carlos mat, dammtussar och lite leksaker. Allt sopades noggrannt upp på sopskyffeln.

Vi hann leka en del också. Jag vet att jag tjatar men det finns faktiskt inget som slår att få vara mormor. Hon är så fantastiskt rolig, pratar i ett, sitter i knät och myser, vi sjunger, ritar, läser och går på toaletten tillsammans. Precis som "tjejer" brukar göra. 
Jag hade tänt en massa ljus igår innan gästerna kom för att mysa till det lite i höstmörkret. Stella var imponerad och utbrast "vammt" inte bara en gång utan åt varje ljus..blev många vammt!

Sen kom vi överens om att vi skulle hjälpas åt att blåsa ut alla ljusen innan hon gick hem. Oj, vad hon blåste, men inte på ljuset utan uppåt. Gulligt!  Hon är mitt lilla lyckopiller alla dagar i veckan. 

Förresten, Rudolf åt nio pannkakor! Han som inte är så förtjust i just pannkakor. Det var skoj!

Nu väntar en vecka med mestadels jobb. Arbetar fem nätter denna vecka. Hinner trots det med en del skoj också. På onsdag ska jag gå på bio med Ingrid och Micke. Vi ska se Morran & Tobias, kommer bli riktig skoj. Rudolf väljer att stanna hemma, han gillar inte de sorts av humor säger han. 


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar