28 oktober 2016

FredagsTjat


I går hämtade jag Stella från förskolan. Det är lika roligt varje gång, hon blir så glad och babblar på i ett.  På vägen från parkeringen så plockade hon som alltid några stenar och plaskade lite i en minimal vattenpöl.
Just det där med att plocka stenar har hon alltid gjort. Man hittar stenar i varenda ficka. 


 Tycker hon hade blivit så stor fast det bara var fyra dagar sen jag såg henne sist.

 
När vi kom hem så åt vi frukt och pratade om dagen som varit.  Vi hann med att leka med dockan Alice, bygga med Duplo och läsa böcker. 
Emilie sa att vi kunde börja med middagen om hon verkade hungrig. Jag tog fram burken med pasta och någon god sås från kylen. "Inte pasta" sa Stella som ville ha kojjv istället. 
Sagt och gjort så stekte jag korv och tog fram korvbröd till henne. Lillkocken höll ett vakande öga på korvarna medans dom stektes i stekpannan.
Tre korvar och nästan två bröd fick plats i den lilla magen, helt otroligt vad hon kan äta!

 När Emilie kom hem så gick hon ett varv med Carlos innan jag så åkte hem. Jag fick tre pussar och flera kramar av detta gudomliga barn, härligt med ny energi. Nu orkar jag ett tag till.

Idag har jag försökt gjort så lite som möjligt men en del fredagsmåsten kunde jag inte hoppa över. 
Jag har handlat åt mamma, dammsugit, vilat och nu känner jag mig hyfsat redo för en helg på jobbet. 
Hatar att jag alltid lyckas pricka in vintertiden när jag jobbar. Det är så segt! 11 timmar istället för 10, det känns vill jag lova!

Snart kommer Carlos, han ska vara här en stund medans hans familj skulle på något handlingsuppdrag. 

För övrigt så får jag väl önska er en trevlig helg, jag vet ju i alla fall vad jag ska roa mig med.
Jobba, sova och äta.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar