6 oktober 2016

InteAlltidSomManTänktSig

Vad f-n var det som hände? Nästan en veckas frånvaro från bloggen igen. Jag som hade planerat en lång ledig helg med kalas, Stellas övernattning och sen ett besök på Mickelsmässan.  Gick åt skogen allting, kom en liten influensa emellan.

På fredagen barnvaktade jag, min absoluta favoritsyssla numera. Stella och jag hade mysigt, vi satt i hennes lilla hus bland alla kuddarna och sjöng. Nya favoritsången är Tänk om jag hade en liten liten apa, ommpa ommpa falleralleraaa. 
Hon valde pyjamas (som inte alls var en pyjamas) jag fixade välling och hon la sig i sängen, drack, sa godnatt och jag älskar dig, fick godnattpuss sen gick jag ut och stängde dörren.
 That´s it, lätt barn att natta. I alla fall dagar då hon varit på förskolan, då är hon trött. 

Hann sitta en kvart i soffan med Carlos innan feberfrossan kom som en blixt från klar himmel.  


Under lördagens kalas med smörgåstårta från Wenngarnsbageriet låg jag huttrande under täcket i sovrummet och hörde hur familjen och gästerna hade trevligt i köket. Stella kom in någongång i bland och tittade till mig. "Mojmoj fuk" sa hon och tog en pappersnäsduk och torkade mig under näsan. Tack syster Stella!


På upptäcksfärd i en utav många gosedjurslådor.


Första dagen termometer lyste grönt var i onsdags, jag blev glad!


Gustav höll mig troget sällskap hela dagarna i soffan. Tur att jag har honom. 

I dag har jag vistats ute för första gången sen i fredags. Hade ett frissbesök på förmiddagen och sen ett medarbetarsamtal på eftermiddagen. Min mor har även hon fått sig ett besök och i kväll har jag varit och lekt med Stella och Carlos. Känner mig faktiskt lite trött nu så ett tidigt sänggående kommer det bli.

I morgon åker Anne och jag till Karlstad över helgen. Vi ska deltaga i ett litet jippo med likasinnade.
Är mest orolig för nyponsoppan. När jag är sjuk så smakar aldrig riktig mat gott inte ens när jag börjat tillfrisknat. Har levt på nyponsoppa sen i lördags. Gjorde pizza till middag idag, petade i mig en pyttebit. I morgonkväll är planen att vi ska äta på Bishops Arms innan fredagens aktivitet på Elite Hotell drar igång. Anne är lite skeptisk om nyponsoppa finns på menyn.  Håll tummarna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar