22 april 2019

AndraInläggetIdag!

Inom kort öppnar Systrarna Gomez sin affär. Just idag var det inventering och upplockning av varor.
Personalen lyste med sin frånvaro, men jag tyckte det var jättekul. Hellre städa i lekstugan än inne. Sådan är jag!
Enklare att städa själv också, jag passade på att slänga allt trasig och alla små saker som skulle kunna vara farligt för Lill-Chippen.


Affären har ett väldigt bra utbud. Det finns glass, mjölk, creme fraiche, pålägg, kaffe, fästinghalsband till katt, mediciner och sen förstås korv.


Här ska "kassaren" sitta. Stella menar nog kassörskan d.v.s hon själv.


Hittade två mycket gamla tavlor som säkert är 100 år gamla. Minns att jag tog reda på dom när min mormor gick bort. Stella har sett dom och tycker dom är supersöta, hästar och hundar i ett stall går alltid hem. På tal om min mormor, idag skulle hon fyllt endera 118 eller 119 år. Är osäker om hon var född 1900 blankt eller året efter.




Har flyttat in en felnavigerad duva hos oss. Han har fullt upp att bygga boet. Flaxar fram och åter hela dagarna med en liten pinne i munnen varje gång. 


Gustav hittade sin gamla transportbur och sen har han legat där nästan hela dagen.


Nu ska jag inte skriva "Vem är det som lagt rabarber på rabarerna?" Det gör jag varje år vid den här laget och det är SÅ tjatigt och ingen skrattar.
Våran rabarber tillhör som ni redan vet en väldigt tidig sort och plantan grävde jag upp när min mormor flyttade från sitt lilla hus till Servicehuset 1989. Plantan fyller alltså 30 år i år!

Snart dags att bege sig norrut för två nätters arbete.  Veckan kommer bli rolig och intensiv med bl.a två inplanerade stadsbesök. Ett på onsdag och det andra på torsdag.
I morgonbitti åker jag direkt till Kungsängen och tar Frallan med mig hem. Det ska in fiberdragare i huset och såna gillar varken Carlos eller huslarmet. Han får sova med mig här hemma helt enkelt. 

Nu kaffe, Robinson och packa väskan.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar