30 april 2019

AffärenHarÖppnat



Puh! Äntligen är jobbhelgen över. En utav dom värsta och tyngsta i mannaminne. Är totalt slut i kroppen och mina stackars krakelerade halskotor och diskbråck mår allt annat än bra. Hade dessutom sovrekord och vaknade inte förrän vid 15.30 både lördag och söndag.
I lördags fick vi oväntat finfrämmat. Systrarna Gomez välsorterade affär slog upp portarna
och personalen hade fullt upp.
Emilie och Jogge fixade grillmiddag till oss medans jag handlade det mesta av sortimentet i affären och Rudolf hade fullt upp med att försöka skrubba båtkapellet rent från mögelprickar.


Lilla husmor fixade fika till oss. Tur att vi har två spisar i lekstugan så slipper dom trängas. Alessia tog kommandot över denna 56 år gamla spis som min pappa gjorde till mig när jag var 3 år.
Jag är glad att jag inte slängt den, även kaffekannan och den lilla aluminiumkastrullen härstammar från tidigt 60-tal.


 Här scannas varor för fulla muggar.....



Skiftbyte i Bregottfabriken. Alessia gillade när det plingade i kassalådan varje gång hon tryckte på knappen. 


Det är så himla roligt nu när Alessia är med och leker. Hon hade jätteskoj tillsammans med mig och "Lella" som hon kallar Stella. 

Nu ska jag åka till Willys och veckohandla och sedan vidare till mamma. Eftermiddagen och kvällen kommer tillbringas i viloläge, det gäller att vila sig i form inför kommande två nätters jobb.

Ha det bra!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar