2 april 2019

Tisdagstrött



Här sitter jag med drygt en centimeters grå utväxt, kliande eksem i hela ansiktet, öronvärk och stendöv på vänsterörat, högerörat något bättre, värk i nacken, penicillinkuren slut och jobb i morgon.
Men katten är glad som tur är! Trots att jag hittat och plockat flera fästingar på honom idag. Nu är fästinghalsbandet på och vi håller tummarna att inga fler biter sig fast.


I morse när jag tittade på Nyhetsmorgon tyckte Gustav jag var liiite tråkig.  Han pockar på uppmärksamhet genom att försiktigt sätta tassen på min arm. Reser jag mig inte på ett par försök så fäller han fram en liten klo, då känns det som det är allvar och det är lika bra att kliva upp och eskortera Ers Höghet till matskålen.


 Sen dom här två då  ❤  Mina små älsklingar som jag längtar efter hela tiden. Det här var i söndags när dom hälsade på och bjussade morfar på fika vid båtklubben när han jobbade med vårrustningen.

På tal om fästingar, alldeles precis nu spatserade en liten fästing nonchalant på min Iphoneskärm.
Nu kliar det överallt....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar