13 september 2019

FredagFulltUppHundKattJobb

Hej fredag!

Den här helgen är det jobbhelg för mig, förutom söndagsnatten då jag tagit semester och återigen sover med Carlos. Fredag och lördagsnatten kommer Erika så snällt och tar över hundomsorgen med allt vad det innebär.
Jag far fram och tillbaka mellan Gustav och Carlos på dagarna. Vill såklart vara med Gustav så mycket jag bara kan på dagarna, även fast han sover mestadels av tiden. Carlos behöver också min närvaro men en stund så här på förmiddagen får han vara ensam hemma. Vi har som rutin att gå spåret varje morgon och sen sticker jag hem till Gustav ett par timmar för att sedan åka tillbaka och rasta frallan igen.
Eftermiddagarna tillbringar vi här hemma tillsammans alla tre.  Har försökt förklarat för Carlos att Gustav behöver lugn och ro, tror faktiskt han förstår.

Det är fortfarande varmt ute och då föredrar Carlos att ligga ute i solen och värmen medans Gustav ligger däruppe på sin favoritplats.
Är rädd för att vi inte förstår riktigt hur ont Gustav har, lider han? Idag har han hittills inte ätit något alls. I går åt han massor. Han spinner och är gosig som alltid. Kräks en del. Dricker kopiösa mängder vatten men han har också hög svansföring som han alltid har. Men ont? Klart han har men hur ont? Svårt och vi vill förstås under inga omständigheter att han ska ha ont och lida. Men hur vet jag? Önskar djur kunde prata.
Som tur är får jag i honom smärtlindringen och den andra medicinen som inte alls var en blodtryckssänkande som jag trodde. Det är en medicin för njurarna tydligen, fattade väl inte hälften vad Johanna sa på senaste veterinärbesöket. Blev så chockad av hans obotliga diagnos och grubblar ihjäl mig snart. Googlar allt!


Mitt lilla lilla hjärta
❤❤❤ 
 

  

Italiensk glass! Finns inget godare!

 Mina andra två små hjärtan har det som som synes väldigt bra i Italien. Tycker Stella växt flera centimeter sen dom åkte. Stora tjejen! 
Dom äter glass, badar i havet, leker med kusinerna, farmor och farfar och äter god mat.
Går ingen nöd på dom med andra ord. Saknar dom hela tiden.


Älskar att gå Lilllsjöspåret så fridfullt och mysigt. Carlos gillar det också. Träffar på en del andra hundar, dom flesta väldigt trevliga men igår höll han på att bli biten av en ilsken tax. Shit, vad rädd jag blev men som tur var hade sinnesnärvaro att hinna rycka undan honom.


Här kunde jag jobbat men valde såklart att stanna kvar hos min nuvarande arbetsgivare. Ser oerhört fint ut och varje kväll är det personal där och iordningställer det sista piffet innan öppningen nästa vecka. Stora kostnader läggs på yta, nymodigheter och inredning, kan tyckas lite onödigt. Lägg pengarna på mer personal istället. Kompetent och utbildad såklart. Kostar enligt två damer med hundar jag och Carlos alltid träffar på under kvällsrundan 11 700:-/månad att bo där. Herregud! Men då ingår också en platt-tv i jätteformat och mycket inredning och textilier i varje rum. Alla rum kommer således se likadana ut mer eller mindre, lite opersonligt kan jag tycka.


 I går tog Ingrid, jag och Carlos en tur till Wenngarn. Solen värmde skönt och vi satt ute och fikade. Ingrid bjussade på räkmacka, gillar verkligen bageriet på Wenngarn. Resten är mest nedlagt. Trist!


Min lilla gosegris
❤❤❤

 

Världens finaste Gustav ❤
                                                                               

 Nu ska jag proppa i mig mina värktabletter, har bedrövligt ont i dag. Hela huvudet är som en enda stor värkande nackspärr, hatar det!

Just ja! Tusen tack alla ni som tänker på Gustav och skickar små gulliga hjärtan och krya på dig hälsningar.

Trevlig helg på er ❤






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar