8 september 2019

TillfälligFlyttFrallaArlandaKalas



Söndag den 8 september och jag har i dag tillfälligt adressändrat till en trevlig sutteränglägenhet i  Kungsängen. Jag har även bytt ut Rudolf mot en annan väl så snarkande och fisande liten fransos vid namn Carlos. I 10 nätter kommer jag mantalsskriva mig här när resten av Carlos familj befinner sig i Italien.
The same procedure as every year och jag gillart. Tur är väl det annars vet jag inte hur hundomsorgen hade löst sig.


Mina små älsklingstjejer packade och redo klockan 04.30 i morse


Och så den obligatoriska hej-då-bilden i mörkret på Arlanda vid 5.00-snåret.

Fick ett mess vid 11.00 dom hade landat och allt hade gått bra. Alessia hade sovit mest hela resan.


När Carlos och jag kom tillbaka till Kungsängen gick vi en kort promenad innan vi gosade ner oss i sängen. Vi vaknade 10.30!  Nu har vi varit på en långrunda, gått hela Lillsjöspåret och soldyrkaren passar på att ta vara på solens fortfarande varma strålar medans jag sitter här och bloggar.



Stella 5-årskalas var som alltid jättetrevligt. Jogge grillade hamburgare och halloumiburgare och sen bjussades det på en godistårta som inte var av denna värld. Emilie gör alltid så roliga och otroligt goda tårtor. Minns chokladbollstårtan förra året........mums!


Stella fick för ovanlighetens skull (ironi!) många paket. Av farmor och farfar fick hon passande saker till den kommande Italienresan såsom bikini, simfötter, cyklop och snorkel. Medans jag i våras hade fyndat My little Ponygrejor på Gekås, en prinsessklänning, Pippi firar jul-biljetter på Intiman och ett presentkort "Stella & mormor på-stan-dag" vilket innebär att vi åker till stan, hittar på något kul, shoppar och går på restaurang, bara vi två. Men jag tror hon missuppfattat något. För i morse i bilen på väg till Arlanda sa hon att vi skulle shoppa kläder till hela hennes familj...hrmmmm?


Nöjd bikiniklädd femåring som fick den godistårta hon önskade
❤ 

 

Men den här stjärnan då! Jag köpte lite Bamsekläder på Lindex häromdagen. Alessia älskar Bamse. 
Hon fick dom i en liten Bamsetygkasse på Stellas kalas, blev överlycklig och klädde på sig allt meddetsamma över klänningen och allt. På efterföljande morgon klockan 7.00 kom det här messet från Emilie. Bamseoutfiten på igen, lilla älsklingen ❤

Nu ska snart Carlos och jag åka hemåt. Ingrid kanske kommer ner på eftermiddagskaffe. Men nu verkar det som om det ska börja regna snart. Tur att man kan fika ändå.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar