24 september 2012

Blippet och Bloppet




Härliga måndag och vilken slö morgon/förmiddag jag har haft.
Älskar dessa förmiddagar då jag bara lallar runt med rufsigt hår, slappa plyschbrallor och för stor tröja.
Gjort en del nyttiga saker trots detta. Bl.a har jag ringt Länsförsäkringar och tecknat varsin Olycks och sjukförsäkring till mig och Rudolf.
Vi har allt annat noga försäkrat: katt, båt, bilar, ungar, hus......men vi själva?
Kom på i går att vi inte har någon annan försäkring på oss själva än Fackets som jag misstänker inte är den bästa i stada.
Nu när man blir äldre så är det väl ganska lätta att dratta på arslet och slå sig fördärvad.
Vi har båda riskfyllda jobb som man lätt kan skada sig på. För mig är väl ryggpaj det som ligger närmst till hands medans Rolf som jobbar på takåsarna lätt skulle kunna rasa ner och förvandlas i ett vingslag till en blöt fläck.

Sen har jag ringt på en Blocketannons men det blev nitlott p.g.a fel mått.
Har även lagt in en Blocketannons. Jag säljer nu mitt blåa Attract motionsband. Detta p.g.a att mina skenben inte pallar det lilla uppförslut som man går på. Det funkar inte, hade hellre velat ha ett som man går på "plan mark" på.
Sen är det skönt att trava ute också. Kanske inte i vinter men då skuttar jag ju runt på
 Friskis & Svettis istället.

http://www.blocket.se/stockholm/Attract_Promenadband_HMT_1010_42894840.htm?ma=1

 Som grädde på moset och duktighetspoäng så har jag även bäddat rent i sängen, kommer bli skönt i morgonbitti att få lägga sig i nytvättat. Om inte Gustav har hunnit skräpa ner med tallkottar, granbarr och löv.

Hittade två fina kort i lådan när jag röjde runt.
 Min bror och jag! Visst är vi söta?


Tror faktiskt det är enda gången i sitt liv Owe har fluga på sig!


Varför har morsan satt på mig sele? Jag var väl inget barn som direkt röjde runt?



4 kommentarer:

  1. Men vad lik du är dig Ewa! :)

    SvaraRadera
  2. Tack Elina! Tycker jag också faktiskt....lite!

    SvaraRadera
  3. Gullig liten mamma!

    SvaraRadera
  4. Jätte söt liten Ewa (retas lite med särskrivningen;))

    SvaraRadera