20 september 2012

Min dag


Kastar in ett bildregn så här på sena kvällskvisten.
Fick paket idag, två nya VV-kokböcker som verkar toppen och kommer förhoppningsvis att ge mig lite fler nya recept att prova.
Har inte hunnit bläddra i dom ännu, har haft fullt upp. Tro mig!


Hittade en bortglömd oskrapad Trisslott i plånkan. Skrapade fram 120:- och plötsligt så hände det.
Hade vart kul med lite flera nollor förstås, då skulle jag äntligen köpa mig en egen mjukglassmaskin, lite möbler till Norrboda och ett körkort till skolflickan.


 Här presenterar jag dagens middag. Ett recept jag fått av Lindah, snabb kyckling och broccolipasta. Mycket gott och med få PP, jag kastade i lite paprika också. Rolf åt t.o.m två portioner!


 Emilie tittade förbi, Gustav fick godis och var glad att se sin extramamma



Emilie och jag gick en 8 km lång, snabb och uppfriskande powerwalk i elljusspåret vid Hällkana.
Tur att det var upplyst annars så hade vi gått vilse, det hade hunnit bli mörkt.
Tyvärr är ju inte själva vägen till Hällkana upplyst så vi trevade i mörkret på hemvägen.
80 minuter var vi igång och jag är så glad att mina framben inte gör ont längre.

Hann hem en stund innan nya favoritprogrammet "Hela Sverige bakar" började. 
Shit, vilka fina tårtor som bakades och herregud vad duktiga alla var.
Kommer bli kul att följa.

Ja, där hade ni min dag denna torsdag 20 september 2012.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar