30 september 2012



Hej söndag!
 Sov inte fullt lika länge idag, vaknade redan 13.00 av att kaffetarmen knorrade.
I går kväll på jobbet var det rajraj ett tag på kvällskvisten. En dam var skitsur för att Körslaget slutade 21.30. Hon ville sjunga mera och det var mitt fel hela grejen.
"Du kan dra åt helvete, ditt jäkla spektakel! Jag ska titta på sång!"

Har äntligen fått svar på den frågan jag länge gått och grunnat över. Nämligen, hur mycket det ryms i en toalett?
Och då menar jag inte det ni tänker på....















 Här snackar vi annan hårdvaluta! Ja, i alla fall så hittade jag när jag lyfte på locket för att hjälpa en dam följande: en långärmad fleecetröja, ett par jeans, ett nattlinne, en toarulle och en penna!
Tanten blev överlycklig när hon upptäckte sina försvunna saker! "Där var dom, som jag har letat!"
 Att arbeta med dementa är innehållsrikt, man vet aldrig vad man får uppleva.

Alldeles nyss åkte min bror Owe hem. Han kom för att säga hej och genast så "tvingade" vi honom till lite hantlangning.
Så nu är alla trädgårdsmöbler uppforslade på utevinden. Gustav är förvirrad, var tog alla min åtta sovplatser vägen?
Som bevis på sitt missnöje kom han dragande på en liten flaxande minitalgoxe i munnen. Som tur var lyckades den fly, hoppas den överlevde.

Jag väntar på att det ska komma en köpare från Täby och hämta gåbandet, hoppas hon dyker upp.
Var inte vidare svårt att sälja det. Var faktiskt en del som hörde av sig. Vissa ganska underliga och krävde att leverans till södra sidan av stan skulle ingå. Mmmmm, eller hur?
Kommer inte Täbyköparen så har jag en till som gärna vill ha det, hon bor bara 300 meter härifrån.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar