11 september 2012

Tre gånger P

 Sent igår kväll stack jag iväg till Pomona för att dricka kaffe och träffa dom här tre trallande jäntorna. Saknar förstås mina gamla jobbarkompisar så det är skönt att det är så nära.
Sen brukar vi ju hänga en del ibland på fritiden också och nu har vi planerat in vår årliga Ullaredsresa.
Var hemma vid 01.00-tiden, pigg som en gnu och hade ingen lust att sova.
 Det bästa med september är plommonen. Fast vårat plommonträd är sjukt! Är nog något som går här på gatan, tycker många träd hos grannskapet ser lika taffliga ut.
Tror det är sista året det överlever, sen får nog Rudolf göra kaffeved utav det och jag får palla plommon hos någon annan istället. Jag gillar plommon, dom håller magen i trim och jag slipper stånka så.
 Prinsen solar idag, han gillar solen. Var lite orolig för han igår....igen! Jag är alltid orolig för honom. Igår så dreglade han så kopiöst, det droppade ur lilla kattmunnen och jag kastade mig över google och sökte information.
Om katten dreglar så kan det bero på att han slickat på en padda?!, fått något i halsen?!,
ont i tänderna?!, njurfel?! eller ätit en snigel?!!

Hoppades faktiskt på alternativ 1, det lät billigast. Och det skulle gå över av sig själv.
 Faktiskt idag så dreglar han ingenting vad jag har sett i alla fall. Han hade nog pussat på en padda....

Slappar idag, dricker kaffe i solen och konstaterar att jag har det ganska bra!

Kul grej jag kom på nu! Detta inlägg stoppar vi in under kategorin P: Pomona, Plommon och Paddor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar