21 september 2012

Gretas pyjamas...check!



 Gjorde en riktigt god fredagsmiddag. Ett VV-recept, minipizzor fast man kan lika gärna säga upphottad varm macka, typ.
Så jäklars gott, två mackor fick jag i mig medans Rudolf tror jag dubblade.
Så här gjorde jag:
Ta en rågkaka, Polarbröd, bred tomatsås på och sen hade jag rödlök, paprika, tomat och riven ost.
Kryddade med lite grovmalen svartpeppar och skjuss in i 200 grader.
Innan servering lägger du två skivor lufttorkad skinka lite snitsigt över och garnerar med färsk basilika.
Vi åt en grönsallad till men i receptet föreslogs vitkålssallad. Do as you want, darling!
Tänkte ta ett glas vitt till men kom på att jag skulle ut och åka till Norrboda så det bidde kranvatten istället. Gott det med! Lyxade till med en skiva citron i glaset också...


 Emilie och Jogge är hundvakt till den här lilla godbiten. Louie heter han och är sex månader och av rasen engelsk staff.......?!  En vild liten sötnos som redan lärt sig en del, som t.ex sitt, ligg och spela död!
Så söt, och jag ska hädanefter inte kalla alla dessa läskiga raser för kort och gott...kamphund eller pitbull som jag tidigare gjort.


Hade lite garderobsinventering idag. Hittade en del kläder som suttit i garderoben och krymt!
Händer det er med?
I alla fall så hittade jag en jacka, modell längre som är nästan ny. Den satt som en smäck och kommer bli perfekt när kylan kommer smygande.
Hittade även en mystisk lapp i ena fickan.....
Vem fasen är Greta? Pyjamas?
Fattar inget! 

Tittade på Fångarna på Foppet (som Erika sa när hon var liten) Bönderna gjorde mig glad och rörd, dom skänkte sina pengar, ca 31000:- till en rumänsk organisation som jobbar för att förbättra tillvaron för gatuhundarna.
FANTASTISKT!

Djur är det bästa som finns! Jag skulle gjort likadant, garanterat! Har redan bestämt att den dagen jag tar ner skylten, ställer in tofflorna, seglar vidare ja, eller typ dör. Då vill jag inte ha några tramsiga blommor på min schlagerbegravning. Lägg pengarna på  något som gynnar ensamma, ledsna, utsatta, vanvårdade, misshandlade djur istället.
Du blir jag glad och förhoppningsvis en del djur också.

Nu blev det lite ledsamt här, men än har jag inte tänkt dra ur sladden för nu ska jag dricka te och äta riskakor.
 Har massor med PP kvar! Jobbigt att vara Viktväktare....

Over and Out from Pettssonska Palatset


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar