23 september 2012

Projekt båthus


 Idag kom då den dagen jag inte brukar se framemot, nämligen bygga båthusdagen.
Det är tungt, det är kallt, det är trist och det tar lång tid.
Som tur var hjälpte Owe till och han lättade verkligen upp stämningen med sina sjuka kommentarer hela tiden. Jag skrattade mycket. 
På bilden ovan ser ni min färgglade man. Tänk ibland undrar jag om han föddes med gummistövlar och mössa på!? Han har ofta den klädseln....



 Här kommer Owe och Rudolf kånkade på en av dom sex bågarna, eller som Owe sa världens största båge till världens största krocketspel. Jävlar vilka stora klot det skulle gå igenom dom.



 Lite finlir innan den tunga pressenningen ska på. Det gäller att få bågarna att stå på exakt rätt position så dom klarar sig emot höstens alla stormar.


Sådärja! Efter ca tre timmars hårt arbete så står då huset klart!
Det här båthuset har verkligen "betalt" sig. Det var dyrt i inköp men fasen så bra och sen fungerade det ju utmärkt till partytält också. Det har vi provat redan!

Hemma nu för dusch och lite vila. Klockan 17.30 är vi bjudna på middag hos mina Norrbodatomtar.
Det blir trevligt, spännande, roligt och framförallt gott!
 

1 kommentar:

  1. Jag kan intyga att min bror Rolf är född med mössa och stövlar på... Lotta

    SvaraRadera