21 september 2012

Nattkäk och torrsättning




Fredag igen!
Veckorna går snabbt och jag hinner inte med.

Den här helgen ska båten tas upp. Jag tänkte försöka smita undan morgondagens byggande av båthus, men jag är inte så säker på att det funkar.
Måste hitta på något att skylla på....funkar orden: "har ingen lust", tror ni?


 Hoppas Rudolf hittar några andra kompisar som hjälper honom....
Det brukar alltid vara skitkallt, blött och förbannat tungt att kånka dessa pinaler till båtgarage.


Klockan 02.00 blev jag väckt av den här fina filuren. En liten försiktig tass på min kind.
Då skulle Prinsen äta! Jag satt i hallen på en stol och hackade tänder medans Gustav åt i godan ro, kula efter kula. Där skapade gud ingen brådska.
Sen, efter 10 minuters ätande och huttrande så gick han ut.
Har försökt förklarat för honom att det är bra om du äter först och sen väcker mamma...
Men jag tror inte han vill äta själv, faktiskt.

Annars idag så blir det lugnt. Ska handla med mamma vid 13.00 men först måste jag ge mig iväg till Bålsta för att köpa torrfoder till Gustav.  Vågar inte chansa att det räcker över helgen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar