23 september 2012

Norrbodamys


 Gillar såna här dagar då man blir bjuden på middag! Idag styrde vi kosan mot Norrboda där Emilie och Jogge dukade fram finporslinet till sina otroligt söta päron.
Jogge som är en jäkel på att laga mat hade snitsat ihop en sån grymt god lasagne innehållande bl.a kyckling och kantareller.
Vi åt och blev tvärmätta!

Den här bilden har jag lånat från Emilies blogg.


Sen dukade efterrättsdrottningen fram desserten. Och vilken dessert! Chokladfondant, serverade med hallon och dyr Kravmärkt Sia-vaniljglass!
Jogge fick briljera som barista och serverade gott kaffe.  Jag fick i mig två koppar...lätt!


Mina fina småtomtar som jag älskar så mycket.
Saknar förstår min andra lilla Vara-tomte grymt mycket.....

Klockan 19.22 började farbror Rudolf gäspa i smyg. Han var trött efter helgens jobb med båtupptagning och byggande av båthus.
Vi tackade för oss och åkte hemåt.

Nu har Beck börjat på tv, verkar skitläskig och jag vet inte om jag vågar titta alldeles allena......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar