7 september 2012

Full aktivitet

På utsatt tid kom då Rolfs f.d arbetskamrat med sin stora lastbil med kran och spelet kunde börja!
Här plockades det pinnar, som man brukar göra när man spelar plockepinn. Skillnaden nu var kanske att dessa "pinnar" var för jädra stora, och tunga. Två utav dom var så tunga att kranen inte kunde lyfta, då pep det i maskineriet och Stefan fick således låta kranen dra dom tillrätta.
Blev en fin liten hög när allt var klart. Gustav är skeptiskt, han vågar sig knappt ut.
Och visst, vi är Familjen Annorlunda. Medans andra satsar på pooler, fina utegrupper, lusthus och studsmattor i sina pedantiskt skötta trädgårdar så staplar vi timmer, som ska bli en eller flera handgjorda små ekor så småningom. Till detta projekt är dock jag en aningens skeptisk, och undrar naturligtvis när Rudolf kommer ha tid/ork med detta.
Trodde vi skulle flytta till Spanien om ett par år.......
Här ligger Prinsen för tredje gången idag och väntar på pälsvård, eller jag tror att han främst väntar på godiset efteråt.
Under hakan....mmmmmmmm, det gillar han!


Har haft mammatajm idag! Hon var på ett strålande humör och avböjde handlingen, hon hade handlat så mycket förra fredagen.
Jag åkte till henne ändå, fikade, åt en skorpa och diskuterade självmord, stroke, demens, rosacea och glada änkor.
Givande samtal som alltid. Förresten, rosacea är en kronisk hudsjukdom som mamma har drabbats av. 
(Hon har satt diagnosen själv)

I kväll är det dags för jobb, jobbar hela helgen. Känns bra, jag gillar mitt jobb. 
Fast är det något jag lärt mig när man jobbar med dementa är: 
Lämna aldrig något av värde när du går på toa!
Jag var på toa i högst tre minuter i söndags. När jag kom ut så möts jag av en spegelbild av mig själv, sånär som på dom rediga Up & Go-blöjorna runt stussen. Såna använder jag inte....ännu.
En dam hade satt på sig min röda jobbkofta, mina rosa glasögon, min Iphone och min väska stadigt bärande i höger hand. 
Haha, blev att muta med en banan för att få tillbaka grejerna. Men det tog tid....

Mitt inlägg om MINA åsikter om GBP tuffar vidare. Ytterligare tre kommentarer publicerades idag.
Mycket bra kommentarer av en mycket klok mämnniska!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar