25 september 2012

Rotfruktsfrossa




Idag gjorde jag en riktigt god rotfruktsgratäng! Till denna lilla skapelse serverade jag chorizo till Rudolf och VV-wienerkorvar till mig.


Det bästa med den här gratängen är PP-antalet. Endast 14 st. Jag slevade i mig cirkus 1/4 och totalt med två korvar bara 5,5 avrundat till 6 PP. Det enda som räknas är grädden och den rivna osten.
Och jag garanterar, man blir proppmätt!

Rolf gillade den också, han t.o.m slickade tallriken när trodde jag inte såg....


Nu har vi fått igång brasan, det är underbart!
Blir en helt annan inomhusluft och inte den där råa kalla. Gustav gillar det också, han skuttar alltid upp på sin favoritplats högst upp i klösträdet. Han gillar nog också den behagliga värmen som kommer stigande.

Snart dags för jobb igen, ska bli kul. Fast i morgon måste jag sätta alarmet. Klockan 14.00 ska jag vara på plats på jobbet igen. Vi ska ha brandutbildning.
Mycket nödvändigt, Flottis är stort och har en avancerad brandsäkerhet. Den måste vi verkligen kunna sköta klanderfritt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar