11 september 2012

Så himla bra!



Gillar mina lediga dagar!
Gillar att inte göra ett någe!
Gillar när jag planerar middagar för hela veckan och notan slutar på 560:-!
Gillar att testa nya VV-recept!
Gillar att Gekås är inplanerat!
Gillar att boendet nästan är spikat!
Gillar när det blir minus på vågen!






Det jag gillar mest är att skypa med den här filuren.
Vilken fantastiskt uppfinning, Skype! Sist jag skypade var med Grotonfrun Åsa när hon seglade runt i USA. Det var ett tag sen, men kul var det!
På tal om amerikafruar. Tittade på TV3 play idag, förra veckans avsnitt av Svenska Hollywoodfruar. Jag skrattade! Gunilla är ett riktigt rikspucko! Men favoriten är ändå Maria Montanzami som ställde till med en fest för grannarna. Dom firade den nyinköpta ytterdörren!
Jag måste genast också anordna fest på garageuppfarten, vi bytte ju också ytterdörr när vi renoverade.
Fast våran kostade inte 56000:-, utan bara hälften......knappt.


 Gustav är inte sig lik, han har tillbringat två dagar i rad i sin transportväska ute på altanen.
Endera är han hängig och visar att han vill åka till veterinären eller så tycker han bara det är mysigt att ligga där.

Dagens middag blev en tiopoängare! Testade ett recept ur min nya VV-kokbok, köttfärsslimpa fylld med fetaost och färsk bladspenat. Satan i gatan, vad gott det var! Gjorde ugnsrostad potatis och tzatsiki till. Ja, också en sallad förstås.
Och tänk? Vi blev mätta idag med, fantastiskt!

Nu laddar jag för fotboll! Heja Sverige! Har ingen koll....ska Zlatan vara med?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar