12 september 2012

Kaffe x flera



Ytterligare en ledig, slapp inte-göra-ett-någe-dag dessutom i kombination med sol!
 Denna dagen ska jag umgås med vän, en favoritvän.
 Närmare bestämt med Jessica, vi ska på lunchdate på favorithaket Plantagen.
Har förresten redan haft en annan vän på snabbt fikabesök här i Pettssonska.
Mia var på genomresa och tittade in för kaffe och fruktstund, alltid lika trevligt.

Var trött i går kväll?! La mig redan före 24.00, ovanligt. Sovit ostört till klockan 8.00, då Gustav tyckte att nu får det väl ändå räcka med mamma, modell tråkig.

Nu är våran traditionella Ullaredsresa bokad och klar! Jippie!
Är inte det lättaste att få till ett datum då alla resenärer i Ullaredsexpressen jobbar natt med olika scheman, hundar, barn och karlar. Svårt att trixa till till. Själv har jag bara mig själv att tänka på och så Gustav förstås. Måste ta kontakt med mitt bemanningsföretag så Gustav slipper vara ensam och ledsen.

Men till slut så, 10-12 oktober rullar vi i väg, och vi kommer som vanligt ha för jäkla kul!
I år var vi lite sent ute med boendet, så "våran" stuga var fullbokad. Men det gör inget, jag har bokat in oss på Campingen i en sprillans nybyggd Kompaktstuga på 25 kvadrat med allehanda faciliteter såsom sängar, köksbord, stolar, lampor, toalett, dusch, tv, kaffebryggare, kylskåp, spis, micro
 und so weiter.
 Allt vi behöver i alla fall! Just ja! Utemöbler också, fast det kanske är kallt att sitta ute i oktober?
Något lite dyrare än stugan men fortfarande mycket billigt.
Vi har råd!
Vi jobbar ju inom äldrevården allihopa så herregud, vi är högavlönade..........(skämtar förstås!)



Fick mess från Mäklardottern nyss. Hon var arg! I natt har några jäkla Kungsängenshulliganer slangat bensin från hennes bil. Tanklocket hade dom såklart slängt bort, så jäkla onödigt!
  Börjar bli lite lätt nervös, i kväll är det dags för min Friskis & Svettis debut.
 Hoppas Ingrid är frisk så vi kan dansa afrodansen tillsammans.  Det är roligare om vi är två nybörjare.....





1 kommentar:

  1. Nu sa jag ju inte att det var just idag det hänt. Någon dag från tisdag förra veckan och idag. Inatt tror jag inte att det var med tanke på att jag stod på vår parkering.

    SvaraRadera