6 september 2012

Book, Robban och Rudolf

 Oj, vad ni har väntat på det senaste från mig! Skojar förstås.... Men sanningen är att Gustav legat i mitt knä sen klockan 20.30 och toksnarkat.  Och är man katt i detta hus så låter man kissen sova.
Nu har han iaf vaknat och jag skyndade mig att hämta min andra kelgris.



Tog en powerwalk mot Lejondal på eftermiddagen. Tänk att vi bor så himla fint och naturnära. 
Gillar det här slottet, Lejondals slott. Jag spatserade runt där bland hästhagar, ängar, små torp och tystnaden. Fast så tyst var det inte, hade Darin, Timbuktu och Saade i lurarna.

Sen schappade plötsligt musculus gluteus maximus ur och jag fick ont som fasen... i arslet alltså. 
Men jag kämpade på, hade lite fotostopp och sen tassade jag hem igen. Blev en nätt runda på 5 km, det får duga.
Förresten så uppdaterade jag min Spotifylista med ytterligare en låt. Idag blev det Samba Sambero med Anna Book. Och i dessa magsäcksoperationstider så kom jag osökt in på att även lilla Fröken Book har gjort en sådan operation. Faktiskt som visades i TV, vilken chock! Se hennes magsäck förvandlas från en storlek i melonformat till en liten valnöt.
 Hon mådde inte heller så jäkla bra efteråt läste jag, stackars henne! Och är hon smal nu?
 Inte speciellt va?



  Dagens middag var en tiopoängare! 
Shit, vad gott. Pasta med vitlöksfrästa räkor och örter.
Detta kommer jag garanterat laga fler gånger.



Sen blev det action på Ginstvägen när en stor lastbil brakade in på Pettssonskas garageuppfart med 12 ton timmer.

Här rök både elstolpe, gräsmatta, vår vildvuxna häck och pengar ur Rudolfs plånbok.
I morgon kommer en kranbil och ska leka plockepinn och lägga dom i fina högar så Rudolf kan börja bygga en båt.

Men såklart måste det sågas först.




Elstolpen hänger med huvudet, jäklar vad det blixtrade när denna demolerades. Jag blev rädd och skrek rakt ut!

Tittade på Robinson. Vilken skittävling sista var? En i mitt tycke uppgjord till Mirres fördel.
Trist, jag höll på Robban.

Undrar om Erika ringer i kväll.

Till sist min favoritordvits, nu behöver inte mina barn läsa längre. Dom har hört den förut, många gånger.

Anna Book har blivit så stor så hon numera kallas för Anna Bibliotek.....
HAHHAHAHAHAHAHAHAHA!



1 kommentar:

  1. VA? Ska Roffe bygga en båt??? Vad blir det för skönhet? Kan han bygga till mig oxå? Jag har en stackars kvinna här hemma på tomten som inte ser så fin ut just nu, söndersågad och ledsen... :(
    Hade han körkort den där lastbils chauffören???

    SvaraRadera