28 september 2012

Otto och räkor med bajsrand


 Idag gjorde jag en favorit i repris till middag här i Pettssonska, nämligen skaldjursrisotto.
Har tjatat om den förr så  ni vet redan att den är grymt god och lättlagad.
Blev lite orolig när jag började med projekt skalning av räkor. Gustav brukar komma på direkten och gå i åttor runt benen på mig. Idag dröjde det länge innan han märkte att det var räkor på gång.
Hann skala hälften innan tiggarkatten anlände. Han fick såklart ett lass i sin fina designskål, som alltid.


Den här otroligt rara filuren längtar jag efter! 
Det är som tur var ömsesidigt, men vi träffas säkert om ett par veckor.
Som jag sagt tidigare, jag är så glad att hon trivs i Vara i sin nya miljö, skola, vänner och korridorboende.

Nu ska jag strax gå i idé och ni kommer få höra minimalt från mig hela helgen. Tre nätters jobb står på schemat och jag är laddad!
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar