21 september 2012

Mortel och mamma



Hunnit med en del idag bl.a detta:

  • Varit i Bålsta och köpt kattmat hos veterinären
  • Stannat i Kalmarsand och beundrat fågellivet
  • Pratat med Anne i telefonen
  • Handlat med mamma både på Karlssons och Willys
  • Fikat hos mamma
  • Bytt batterier på hennes väggklocka
  • Snott åt mej en gammal-som-gatan mortel i gjutjärn
  • Kammat katten
  • Ätit lunch, lite fil bara. Är aldrig hungrig.
  • Powerwalkat 5 km
  • Druckit kaffe 


 Lilla mor satte på sig den gula ledartröjan och tog långa benet före in på Willys.
Hon var på ett rart humör idag, och det frystorkade kaffet smakade ovanligt bra.
Lyxade faktiskt till det med en liten torr kaka också.
Och att jag sedan fick ta över den gamla fina morteln som var min mormors gjorde att jag blev mycket glad.
Hon skulle ändå slänga den?! Hon slänger allt....?!
Vi har ingen mortel så denna är precis vad jag vill ha! Tack mamma!



Jag är kär i den redan! Den har fått hedersplatsen på vedspisen som är nästan på året årsbarn med min gamla fina mormor, Engla Linnea, född 1900.


 Tog en uppfriskande PW på bara 5 km på eftermiddagen. Vilket resulterade i onda framben.
Doktor Rudolf har satt diagnos, lyder som följer:  asfalt + kanske inte schyssta skor = ont. 
Och för en gångs skull tror jag han har rätt. Det gör bara ont när jag går runt här på mina asfaltslingor i samhället. När jag går i spenaten ute i terrängen är jag smärtfri.
 Ville egentligen gå långa svängen, ner till Hällkana och sen ett varv i spåret = 8 km = ej ont.
Men vill inte gå ensam där, det finns så mycket dårar och psykfall här i byn, så att träffa på en galning där i ödemarken är det sista jag vill.
Är säkert ömsesidigt skulle jag tro, psykfallen vill säkert inte träffa mig heller, haha.


 Ont om kanadagäss var det gott om vid Kalmarsand.....


Träffade på den här lurviga kissen på min powerwalk. Jättesöt katt som var så kelig, sen höll jag inte på att bli av med han. Han följde mig en bra bit på vägen tills jag sa åt honom på skarpen: 
Gå hem med dig nu, jag har redan en katt!
Han visste säkert att jag är norra Europas snällaste kattmamma som sitter och tittar på när husdjuret dinerar klockan 02.00 på natten.

Snart middag, idag minipizzor eller typ varma mackor. Ni får se bilder senare såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar