26 september 2012

Brand och nya skor



 Idag har jag varit på jobbet och fått en snabbutbildning i vårat brandsystem och hur vi ska handha detta vid eventuell brand.

Verkar inte direkt svårt, men jag kan tänka mig i en stressituation så kanske inte hjärnan tänker klart,
Speciellt på natten då hjärnan vilar sig.
Min hjärna står oftast på stand-byläge förresten.

I alla fall så har man totalt 4 minuter på sig att lokalisera branden, som tydligen enligt vår magister Forsberg oftast är falska larm.
Han rapade en siffra som jag är starkt skeptisk till, 97 % av alla larm i Sverige till brandkårer är falska?!!



Hinner man inte trycka på återställningsknappen inom dessa minutrar så kommer då brandkåren, ett antal stationer och det kostar 11670:-. Onödiga pengar såklart, men Flottis är stort och jag är inte släkt med Usain Bolt direkt. Jag hoppas att det inte händer mig. Jag får ju i och för sig inte betala ur egen ficka, men ändå.



Efter brandinfon styrde jag bilen tvärsöver mot Outlet, eller Uuuuutletttt som mamma säger.
Måste ha lite nya puppor, mina läcker och jag gillar inte russintår.
Hittade två par som jag tyckte dög till mig.
Besviken dock att det är så korta snören mellan dom, det blir asjobbigt att gå!
För att inte tala om snubbelrisken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar