5 september 2012

Två stycken?



Jädrar vad jag sovit bra, här är det inga som helst problem att sova. Har svart bälte i grenen sovning.
Men det är klart att man sover bra efter en hel natts jobbande och konstant vakenhet. Man är lite lätt medvetslös när man kommer hem....

Hade först planerat att jag skulle gå på APT-mötet nu klockan 14.00 men insåg att det blev för stressigt. Tar det en annan gång, vi på natten behöver inte alls gå varje månad utan helst en gång per termin.
Finns ju protokoll att läsa efteråt så man inte missar något viktigt beslut eller information.

För er som inte vet så har jag två bloggar igång, samtidigt!
Den andra är på ett forum på Viktväktarnas hemsida där jag är onlinemedlem.
Igår kopierade mitt bejublande inlägg om MIN syn på GBP-operationer och publicerade där.....
Och tänk?! Jag fick inte alls samma reaktioner som här...konstigt...
(ironiskt! förstås om någon nu inte skulle fatta det)

Bl.a så är jag vän med en kvinna som gått ner 50 kg utan några som helst problem eller komplikationer. Eller förresten jag är har flertalet vänner där som lider eller har lidit av extrem fetma med medföljande sjukdomar såsom diabetes, högt blodtryck m.m. och alla vägrar dom operera sig trots att vissa av dom fått erbjudandet.
Funkar utmärkt med VV! Tar längre tid men varför skynda...?
Kul att läsa om deras viktresa och framförallt hur bra dom mår nu! Det gör mig ännu mera inspirerad att hålla igång och vara "duktig" som en del kallar det när man äter rätt.
Duktig? Jag äter rätt och rör mig, är väl inte speciellt duktigt eller svårt?

Nu ska jag fixa middagen, idag blir det grönpepparkyckling med ris och sallad.





2 kommentarer:

  1. Vad kul och jag tycker fortfarande att alla måste hitta sitt sätt alla gör inte det och fortsätter leva med stor eller liten övervikt vissa i svår fetma. Men dom som hittar sin grej och det funkar och dom mår bra av det go go get it women ! Kanon och inget annat än det har jag sagt Alla är vi som sagt olika, en jäkla tur det/ Sussie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och egentligen gäller det ju bara att ta tag i sig själv som du gjort finaste mamma. Inget fusk här inte utan bara att äta sunt och sedan motionera. Är inte svårare än så ju!

      Radera