18 september 2012

Sniglar och blomkål


Till slut så slutade det då att regna och jag gav mig ut på PW en stund innan middagen. Idag tog slingan något lite längre tid att skutta runt. Detta beroende på att jag, den extremt hysteriska djurälskaren bara var tvungen att eskortera snedsneglande små snigelbebisar till andra sidan gatan, i säkerhet.
Jag hoppas verkligen dom överlevde och inte blev kraschade av andra stora skor eller bildäck.
Såklart så placerade jag dom dit deras lilla snigelnäsa pekade.
Idag hade jag en för mig en ny låt i lurararna. Alla (många) likar och Instagrammar Swedish House Mafias Greyhound, så jag var bara tvungen att lyssna på den. Jädra anåda, vad benen blev lätta och snabba av den trudddelutten.
 Fast Farbror Rudolf trodde det var en massiv helikopterattack lokalt över Pettssonska när jag lyssnade på den igår..... "Vad är det där?" frågade han oroligt. Tror att han hade felinställt hörapparaten faktiskt...


 Oj, gårdagens middag! Köttfärsgulasch med bulgur, broccoli och en omsorgsfullt lagd paprikakedja.
Lite gräddfil on the top, supergott och enkelt! Såklart kokade jag potatis till Rudolf, bulgur är alldeles för främmande och modernt för honom....brrr läskigt!


Det här är dagens middag, blomkål och morotsstuvning med wienerkorv.
Endast 6 PP, herregud det innebär att det blir ett gäng smörgåsrån i kväll till teét.
Stuvningen var grymt god! 

Nu ska jag dricka kaffe och chilla med mina killar i soffan innan jag åker till arbetet.

Over and Out!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar