6 september 2012

Fem fetknoppar!

 Glömde visa er bilden på grönpepparpippin igår.
Tror jag hade en aningen för mycket soja i trots jag höll mig till receptet, för på bilden var såsen mycket ljusare.
Gott var det och maken åt like a grottbjörn as usual.
Middagen med en jäkla massa P i, och då menar jag inte Propoints utan bara bokstaven om ni nu mot förmodan inte skulle fatta.
Erika fattade direkt! Det här är nämligen ett litet skämt vi brukar säga internt här hemma. En gång när Erika var liten så satt vi, mormor och morfar här hemma och mormor pratade på......rätt som det är säger Erika: "Värst vad du har mycket P i din mun då!" Hon kanske var 4-5 då pluttan.
Har beställt en bok! Kom idag, och en sån bok sen. Typ Viktväktarbibel!
Har bara hunnit ögna igenom den och jag ger den Fem fetknoppar av Fem!
Recept, motivation, motion, kostråd, hur vi lurar oss själva, matbeteende är något av det dignande  innehållet.
Har redan hittat massor med nya recept vi ska testa! Oj, så mycket gott!
 Köp den!

Nu ska jag äta lunch, idag blir det en enkel filtallrik med kårnflejjkks och lite russin.
Middagen däremot kommer gå i räktema, mer om det senare.

1 kommentar:

  1. Låter väldigt bra det ;) P a på du och du är en kämpe.

    SvaraRadera