14 september 2012

Äter som en häst!



Handlingen med mor, för dagen en ganska glad mor gick bra.  På den efterföljande fikan så var det som vanligt inte glest på samtalsämnen. Vi pratade om stroke, duktiga människor, rödhåriga människor, kortväxta människor och gamla människor som ingen vill ha.
Alltid lika muntert!
Idag var det Lasse som var den duktiga! Han är tydligen så duktig på att laga mat, alltid trerätters.
Mamma önskade att hon också hade en sån son....sorry, men Owe är nog mest bra på att prata och samla på bilar.


Köpte så mycket frukt på Willys så jag var tvungen att köra dubbla fruktfat.
Här ska frossas! Tur att magsäcken min rymmer mer än en halv deciliter, se bara på melonens storlek!
Ryms ju knappast i en sån liten åtsnörd magsäck....
Ska göra fruktsallad ikväll, så himla gott!

Vad har jag för planer denna lediga helg då? I morgon tänkte jag gå på Friskis & Svettisgympan som dom har på Hällkana vid 12.00. Bär dock emot att det kommer vara något slags jippo och återinvigning av Hällkanas Naturreservat och säkert massa fjolliga Upplands-Bro Kommunpampar närvarande som jag har agg emot.
Fast dom är nog inte på gympan får jag hoppas.

Sen fick jag en invit av Emilie att bevittna Norrbodatomtarnas sykunskaper. Jogge hade ju VG i textilslöjd så klart jag måste se detta live från första parkett.
Vad som ska tillverkas är dock en väl bevarad hemlighet....än så länge.

Söndagen är inget inbokat, sparkar väl mig trött i någon soffa eller tjäslång, det gillar jag.



2 kommentarer:

  1. Nääääää! Du skojar.... Du ska bli MORMOR!!!!!
    Jogge tillverkar barngardiner eller nåt sånt säkert!!!

    SvaraRadera
  2. Förresten... det kanske vankas bröllop!!!

    SvaraRadera