13 september 2012

Före/Efter




Jabbadabbadooo!
Känner mig pigg, stark och alldeles för positiv idag
Måste visa er dagens middag i Pettssonska. Jag bläddrade till sidan 188 i min nyinköpta ViktVäktarbok och vips där fanns ett recept som såg smarrig de luxe ut.
Eller förresten "såg" smarrigt ut....det var ingen bild på det men det "verkade" smarrigt...
Aubergine och tomatgratäng, toppad med favoriten.....120 gram skivad mozzarella.

Före besök i ugnen

Efter besök i ugnen



Rudolf var skeptisk och tyckte att gratängen i hjärtformad Gekåsform för 29:- såg lite väl nyttig ut.
Så han avböjde min middagsinvit och stekte sig istället ett lass onyttiga hamburgare samtidigt som ett kilo fet pommes skyfflades in i ugnen. Men han är så smal och tanig lille Rolf så det är ingen fara.
Ät du pojk!

Min middag var supergod och jag fläskade naturligtvis inte i mig allt utan halva formen blir perfekt till morgondagens lunch.
Planering och framförhållning är ord som jag gillar!

Andra ord som positiva undertecknad gillar är p.o.w.e.r.w.a.l.k. Efter dagens middag så bytte jag i raketfart om till träningskläder och mina gå-jäkligt-fort-skor snörades på fossingarna.
En timme blev det, fast med viss möda. Har fått problem med skenbenen igen. Tar ca 20 minuter innan det ger sig. Idag var jag nära att ge upp, det gör ont som satan.
Skit, piss, elvakaffe!

Nu har jag haft fruktstund i soffan. Har ätit plommon från vårat halvruttna träd, persikor och sen gick jag bananas på bananerna.
 Halleluljha är väl ett ord som passar bra nu?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar