5 september 2012

Snabba skor


Idag roddade jag om lite i planeringen. Snörde på mig mina gå-jäkligt-fort-skor redan FÖRE middagen och gav mig ut i solen.
Hade så mycket positiv energi och ork i kroppen så jag bara kände att det var dags att göra något av den. En dryga 7 km lång powerwalk till stallet fram och åter i solen kändes skönt.
Hade uppgraderat min Spotify-playlist med lite för mig nya sköna truddelutter att lyssna på.
Gillar Darins senaste, och sen lite schlager förstås och Magnus Uggla. "Kung i baren" är min melodi!

Tänk att man nästan flyger fram med bra musik i öronen. Måste lära mig att inte sjunga med bara, vilket jag gör hellre än bra. Jag älskar att sjunga fast dom som cyklar eller springer förbi mig tittar underligt.

Blev lite fotostopp under promenadens gång, därför tog det lite längre tid än det brukar.

Hemma igen, rejält svettig och det kändes bra med en dusch och sedan slå sig ner och äta denna gudomligt goda grönpepparpippi.
Gud, vad många P det var i det ordet, grönPePParPiPPi = Sex stycken!

Förresten.... visst ska man väl ändå gå på vänster sida i färdriktningen även på en gång och cykelväg?
Irriterade mig vansinnigt på mötande cyklister, permobiler och andra motionärer som vägrar gå på rätt sida. Nej, jag fick flytta mig vid möten. Inget större problem såklart men jag undrar bara.

Ja, det var väl allt från eran favoritbloggare idag. Ska hänga lite med mina killar i soffan nu, fast jag misstänker att båda redan har somnat.
 

1 kommentar: