22 september 2012

Båten på torra land



Regn, rusk och kallt, här har ni hösten. Varsågod!
Regn är alltid ett olämpligt väder i synnerhet idag då vi i Ängsholmens Båtsällskap har torrsättning, eller kanske ett bättre namn båtupptagning.

Maken åkte rustad till tänderna i orangea HH-regnkläder, stövlar, mössa och vantar åkte redan vid 7.00.
Jag valde att ta sovmorgon och begav mig inte ner till hamnen förräns vid 12.00-snåret.
Det är ju liksom inte jag som ska köra någon kran.....

Vi bestämde i alla fall att inte bygga något båthus idag, p.g.a regnet. Vi får hoppas att det är bättre i morgon eller någon annan dag.
Ingen större brådska, båten har fått regn på sig hela sommaren så vad är skillnaden?
Däremot plockade jag hem båtdynor, kastruller, porslin och annat för vinterförvarning i lekstugan.


Farbror Rudolf framför sin oceanångare


M/S Nari får denna vinter stå tätt intill sin kompis M/S Beatrice, en fin plastbalja som håller tätt.


Skepp ohoj! 
Undrar om någon vill köpa denna skuta?
Mitt intresse är svalt (har det nästan alltid varit) jag är rädd för vatten, vågor och havererade båtmotorer  och sen är träbåt inte det optimala eftersom allt blir fuktigt och mögligt.
Passar inte mig med min allergi mot just fukt och mögel....
Rudolf intresse har också svalnat en del, han hinner inte med.

Skulle hellre köpa mig en husbil! Pensionärsvarning på den, va?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar