14 september 2012

Paella med PW


 På grund av väder i form av trist nederbörd så drog inte min dagliga entimmespowerwalk igång förräns en kvart efter två portioner av denna underbara middag!
Inte så smart kanske,  jag fick lite lätt håll i trakten av magen och Sandhagen.
På tal om middag, alltså denna paella var så jäklars god. Jag gjorde den utan saffran eftersom farbror Rudolf inte gillar den dyrbarheten. Det gnisslar i löständerna och smakar skit säger han?!
Han var även skeptisk till riset och tyckte det påminde om gröt?! Varma räkor gillar han inte heller, han jämför det med att tugga på en gummiboll.
Okej, riset....jag valde arborioris som kanske har en tendens att bli lite kladdigt. Kladdigt men gott!
Varma räkor....och tuggat på en gummiboll? Vet inte om Rudolf i sitt tidigare liv var en liten hund, kanske en pekineser.  Jag har då aldrig sett honom tuggat på något dylikt efter våra 33 år tillsammans.
Det finns alltid något att gnälla över men likt förbenat så lassade han in två portioner matsaxen i rasande tempo.


Kändes kallt när jag skulle ge mig ut, satte därför på mig mina flashiga Adidasbrallor med rosa revärer inköpta på Bob´s Store (hette det så Åsa?)  i United States Of America -09.
Mina snabba skor var på bra humör och jag var svettig när jag kom hem.

Hade tänkt mig en liten fruktsallad nu, men magen är mätt!
Väntar på Emilie, hon skulle komma förbi och säga hej = glad mamma!


1 kommentar:

  1. Helt rätt Ewa. BOB`s store hette affären./Åsa

    SvaraRadera