2 september 2012

PoWeRwALk


Idag har Emilie och jag gått en ordentligt slinga i skog och mark. 
Starten och även målgången var på Lidlparkeringen dit jag hade tagit mig med bil.

Vi gick mot Lillsjön och sen in i något spår. Traskade på i lagom fort tempo.
Var ganska blött och lerigt bitvis, men efter våran upplevelse i går på Gärdets sumpmark var det här ingenting.
En fin liten söndagspromenad där jag både fick se hästar, hundar, grodor, sniglar med hus, 
sniglar utan hus, hästbajs, hundbajs, joggande människor och barnfamiljer med picknickkorgar.
Nästan exakt 1mil så när som på några hundra meter.

Blev bjuden på banan och två glas vatten på Norrboda 17 efteråt.
Rart ställe det där...... Fina Jogge stod med händerna i en bunke och gjorde pizzadeg.
Vankas alltså hemgjord pizza hos dom. Här i Pettssonska blir det kycklingtortilla. 
Ett av mina favoritviktväktarrecept.

Nu måste jag duscha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar