18 september 2012

Nattens lugn


Jädrar vad det har snarkats i sovrummet i dag!
Gardinerna fladdrade säkert i turbofart innan jag slog upp ögonen klockan 14.30.
Nattens arbete var lugnt som attan som vanligt. Klockan 22.00 sov alla utom en, men sen klockan 24.00 hade även den godbiten slagit igen dom små ögonen och snarkade härligt.
Finns det något bättre ljud än snarkande gamlingar?

Fick höra något skoj av min lite lätt bitska favorittant igår när jag helt reflektmässigt råkade släcka lampan i hennes rum.
"Släck inte lampan din dåre! Jag måste ju kunna andas när jag sover!" 

Natten gick fort ändå, fikade med mina tre kollegor, hetsåt plommon som finns överallt i stora skålar på avdelningen, frivilligstädade lite, spelade WF, Rumble, Quizkampen, tittade på TV, vattnade blommor, fick kramp i magen efter alla plommon, och vek tvätt (två kökshanddukar).
Jag förtar mig direkt inte, bäst att njuta nu. På demensavdelningar svänger det snabbt i speedway så om ett par månader kan jag ha tio st sängliggande och mycket mer vårdkrävande boenden.
Då kommer jag säkert att gnälla!

Hade tänk ta mig en skaplig promenix nu, fast vädret verkar vara på sitt suraste humör. Det regnar som vanligt!
Har skrivit upp träningskläder på Gekåslistan. Det är absolut prio 1 när vi åker. Måste inhandla fler funktionsanpassande träningskläder så man kan gå i alla väder.
Om tre veckor rullar Ullaredsexpressen, som jag längtar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar