28 oktober 2019

LugnHelgDittOchDatt



 Helgen har varit lugn, stillsam och jag känner mig ordentligt utvilad. Sovit otippat bra vilket är ganska ovanligt för mig. I lördags sov jag till 10.00! kan inte minnas när jag gjorde det sist, säkert minst 35 år sedan.

I fredags kom hela min lilla rara familj till oss på en liten spontan tacofiesta. Erika jobbade sent och kunde inte komma, tar ju en stund för henne att ta sig hit också.
Alessia och Stella åt snabbt medans vi vuxna tog lite längre tid på oss. Det märktes att det var fredag och att förskolan tar en del på deras krafter. Blev mest lite stillsamt tv-tittande på Barnkanalen för dom båda.

Crut heter den här vackra killen

I lördags var det en stor och mycket spännande dag för Stella. Hon skulle provrida för första gången på en ridskola, som hon har längtat. Tror mamma Emilie var minst lika exalterad och även jag fast jag både är livrädd och superallergisk.
Det hade gått jättebra och hon tyckte det var så roligt och ville såklart fortsätta i den lilla gruppen med ett gäng andra femåringar. Tidigare har hon som de flesta andra barn bara ridit ponnyridning på Skansen och alla andra ställen dom varit på.
Men det här...det var på riktigt! Nu behövs det inhandlas en del saker till henne. Ridhjälm och  ridstövlar som hon inte fryser i är nog viktigaste. Men även en egen säkerhetsväst vore bra. Vi är såklart med och sponsrar, det är dyrt att rida men det är det mycket väl värt. Djur är viktigt att man lär sig umgås med anser jag.


Lite oskarp bild på lillfisan i fredags när det var hemgång från mormor och morfar. Som alltid ska Alessia hålla i Carlos koppel, hon älskar honom ❤ och jag vet att kärleken är besvarad.




















I lördagskväll tittade vi som många andra på bästa programmet "Så mycket bättre". Det var en del av mina favoriter med, eller typ alla förresten.
Rudolf dukade upp lite favoritostar och en ny bekantskap från den italienska hyllan på Systembolaget, en trevlig Barolo som smakade väldigt bra.

I dag var det åka-till-tippendag. Vi hämtade upp Ingrid och hennes alltid välsorterade bråte som fick samsas i bilen tillsammans med vårt. Det gick snabbt på återvinningscentralen och efteråt fikade vi hemma hos Ingrid och beundrade som så många gånger förr Mickes verkstad. Där finns det grejer!
Svarven.......ett återkommande samtalsämne som jag lovar berätta mer om när den ska få flytta hem till oss. Den väger en del så jag ska sätta Rudolf på träningsläger nu och sedan ragga ihop ett antal andra hulkar med muskler som vattenmeloner Ja, herregud vilken show det kommer bli och det kommer med all säkerhet bli en likeraket på Instastory.

I kväll åt vi Sichuan chicken kung pao till middag. Rudolf hoppade väl inte direkt jämnfota av glädje men jag och vår lilla gäst Ingrid tyckte det var gott. Han har lite svårt för sådan där "konstig" mat och sen gillar han inte ris heller speciellt mycket. Ris = gröt anser pojken. För säkerhets skull hade han säkrat upp med en förrätt med kallrökt lax, porcherat (inte att förväxla med forcerat) ägg, parmesan och lite annat oidentifierat ätbara tillbehör. Potatis såg jag dock inte röken av.


Hittade den här pajsaren. Har inte ens varit Halloween ännu och här ligger han slängd på elavfallsavdelningen. Stackarn!


En stulen bild från i morse från Emilies Instagram. Alessia och Carlos ❤ på morgonpromenad i skogen.

Och till sist.....trumvirvel!
Jag och Anne har bestämt oss! Vi har ansökt om biljettpaket till ESC 2020 i Rotterdam.....wieeeeehe!
Anmälan på klubbens hemsida är bindande och gick ut nu vid midnatt. Men för det är vi långt i från säkra att vi får några biljetter. Det beror helt på hur många biljettpaket den svenska klubben blir tilldelade av internationella OGAE. Är vi fler som ansökt än antal biljettpaket blir det lottdragning.
Vi hoppas på det bästa. Ja, just det..en liten detalj. Vi har ingenstans att bo i Rotterdam.
Vi som många andra bokade helt enkelt fel stad där i maj när finalen avgjordes i Tel Aviv. Trodde stenhårt på Amsterdam och bokade ett schysst hotell där men det är avbokat nu.
Många av våra vänner var smartare än oss (helt obegripligt!?!) och garderade upp med att boka i flera städer som t.ex Rotterdam, grattis till er!
Priserna har nu förstås skjutit i höjden och då menar jag HÖJDEN om det ens finns några rum kvar. Hittade ett för 458 000:- för 5 nätter och inte helt ovanligt att priset är från 3500:-/natt och uppåt och såklart ej avbokningsbart. Känns sådär när vi inte ens vet om vi får några biljetter.


 Så återigen....alla mina fans, tänk till lite nu. Har ni några kontakter i Rotterdam med omnejd. Vi kan naturligtvis bo utanför staden om kommunikationerna är bra och lätt att ta sig in till  arenan Ahoy där spektaklet kommer äga rum från 12-17 maj. Allt vi begär är varsin säng, ett tält eller en parkbänk.
Det hade varit så galet skoj att få uppleva ytterligare ett ESC. Glömmer aldrig Globen 2016, bland det roligaste jag gjort i mitt liv, helt klart! 

Ska försöka sova nu klockan är ju för jössenamn 1.45! Jössenamn? Hur fick jag tag på det ur hjärnan?
Tittade förresten nyss på reprisen av "I huvudet på en mördare" på 3:an. Usch, så vidrigt, ingen go kille direkt men det känns tryggt att han i alla fall sitter inspärrad till 2029.


Här brukar min fyrkantiga rosa lilla signatur hålla hus, men tydligen har den dragit vidare.....utan att fråga mig först.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar