26 maj 2020

LedigMedSol





Har väl aldrig sett fram emot en ledig vecka som den här. Fyra nätter är påfrestande, speciellt när larmen står som spön i backen.Men som tur är väger mina fantastiska kollegor upp det hela, dom är bara bäst. Mycket skratt, skoj mitt i allt elände. 

Har haft lite svårt att sova den här helgen. Stök och bök på tomten och hos närmaste grannar gör att det är svårt att få till någon sammanhängande sömn. Det blir såklart så under sommarmånaderna när alla vistas ute mycket. Det ska klippas gräs, snickras, badas i pooler, stoja och stimma och då räcker inte mina väl instoppade öronproppar till att filtrera oljuden.

Helgens mest uppseendeväckande händelser måste jag ändå säga var att jag fick ett MMS! skickat till mig från storebror Owe 63 år. Bara att han lyckats ta en bild på sitt trasiga lillfinger och sedan få i väg bilden till lillasyster, jag blev mer än chockad. 
Händelse nummer 2 gick inte av för hackor den heller. Rudolf hade också tillfälligt tur i tankarna när han skickade en länk FRÅN youtube TILL mig. Det var en sång om corona som han tyckte var kul och det kan jag väl hålla med om. Fast i ärlighetens namn är jag förbaskat trött på allt som handlar just om corona, det räcker nu. 
Talesättet "att lära gamla hundar sitta" har uppenbarligen funkat. Det går att lära gamla farbröder nymodigheter alltså, det finns hopp!

Den här veckan är som alla andra lediga veckor ganska fullspikad med spännande grejer. Idag ska jag handla till mamma och i byte få hennes räkningar och övrig post. Ska strax ringa till gruppledaren på servicehuset och bestämma vilken tid personalen har möjlighet att möta mig utomhus. Är fortfarande besöksförbud på huset och det tycker jag såklart är bra. 
Dom har dessutom fått stopp på coronasmittan och det är ju jättebra. Bra jobbat all personal!

Annars i veckan då? Ja, frissan, bilbesiktning, kranbil, fortsätta sökande av en elektriker, mycket vatten, spännande hemligt möte, dricka rosé i solen, hoppas hinna träffa Ingrid, köpa uteblommor, träffa barnbarn och förhoppningsvis besöka Skansen. Vädret verkar ha bestämt sig också, det vankas sol och värme. 
Jag hoppar jämnfota av glädje att jag....lyssna på det här....bara har fem jobbnätter kvar nästa vecka innan fem veckors semester. 

Här kommer lite bilder sen sist vi hördes.


Köpte lite marksten. Älskar ByggMax!
 

Firade ledigheten och första varma kvällen i uterummet.
 

Förra veckans muntra-upp-frugan-blommor. Två stycken dessutom, var jag så deppig?


Annars har jag mest tillbringat min vakna tid så här. Med värmekragen runt min onda nacke och axel.

Nu är det dags att sätta fart på den här dagen. Ha en bra vecka alla mina vänner. Tror faktiskt inga av mina elaka f.d vänner hänger kvar härinne längre...tacksam för det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar