19 januari 2021

LiteIAllaFullaFall

Långledig! Skönt som attan men gudars vad trött jag var igår. Somnade i soffan och missade halva eller förresten hela Idrottsgalan.  Första året på länge som inte Ingrid och jag är på plats och hänger bland alla sportstjärnor och andra celebriteter. Vi är lite oroliga över Janne Andersson, han undrade nog var vi var i går.

Nio dagars ledighet och det har redan gått två dagar. Idag har jag varit och gjort ett arbets-ekg, det gick bra och allt såg bra ut. Hade föreställt mig att det skulle vara jättejobbigt. Undersköterskan som utförde testet förklarade att jag skulle köra i en "uppförsbacke" som blev brantare och brantare d.v.s jobbigare och jobbigare. Dessvärre skulle det aldrig komma någon nedförsbacke, hade säkert varit skönt att vila benen och fått lite vindrufs i håret.

Herregud, tänkte jag. Kommer jag att orka? Jag skulle cykla i minst 7 minuter för att få ett fullgott resultat men allra helst i 10 minuter. Jag cyklade i 10 och undrar fortfarande när uppförsbacken ska komma. Det var faktiskt inte alls speciellt jobbigt. Heja mig!

När jag kom hem så var Rudolf hemma, klockan 12.00 på dagen? Han hade åkt hem från jobbet eftersom hans årliga återkommande vinterhosta hade anlänt som ett brev på posten. Ni som hört honom hosta under tidigare årgångar av vinterhostan förstår att han i dessa tider (hatar det uttjatade uttrycket "dessa tider") inte kan vistas bland folk.

Så var det med den långledigheten i tystnad, ensamhet och i lugn och ro. 

Häromdagenutsikt från Pettssonska Palatset

Har ni testat att göra Libapizza? Det gjorde jag för första gången i fredags. Blev supergott. Och till er som undrar var berget av smält pizzaost är så kan jag säga att jag avstod den.


 Rudolf var en dag sen med tulpanerna på tulpanens dag i fredags. Var säkert tillfällig sinnesförvirring eller något liknande. Gör inget, fick två fina frasiga knippen på lördagen istället. Och jag blev glad!

Nu ska jag fixa middagen, idag blir det en tonfiskspasta, Jippie!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar