28 juni 2016

6VeckorJagMårBra


Midsommardagen var nog den varmaste dagen hittills i år.  Kvalmigt var bara förnamnet. Carlos ville komma och vara hos oss när hans familj skulle åka till Skansen. Var jobbigt i värmen för honom. Vi satt i skuggan på gräsmattan i hopp om att det skulle fläkta lite men mestadels höll vi oss inomhus. Är svalast inne om man som mig är noga med att hålla fönster och dörrar stängda.
Tror i alla falla han gillade att få vara ensam hos oss, var länge sedan sist. Blev ingen längre promenad heller för den delen, han kissade på tomten och sen gick vi bara ner i allén en gång för att göra tvåan. 

Han är så himla gullig min lilla Carlos, men såklart är jag orolig att något ska hända honom efter det som vi var med om i april.



Annars så har dagarna mest sett ut så här. I soffan under parasollet. Jag mår bättre nu och oroar mig eller grubblar inte för allt som tidigare. Sover bättre!!! Senaste nätterna har jag sovit hyfsat gott hela nätterna och dessutom i sängen. Tror det beror på att Rudolf är hemma och gör mig lugn och att jag  äntligen så småningom ser ett slut på min sjukskrivning. Vill jobba, vill träffa kollegor, vill röra mig, vill åka på semester, vill umgås, vill göra roliga saker i sommar.
Men jag ska inte klaga, finns såklart andra som har det tusen gånger värre. Sorry!


Gustav har blivit en riktig gosekatt. Han ligger ofta i mitt knä och spinner. Tror han känt på sig att jag varit extremt låg dom senaste veckorna. Djur är fantastiska!



Idag så kom till min stora glädje Stella på besök med sin semesterfirande pappa och storebror. Vet att jag tjatar hål i huvudet på er om detta underbara barn men herregud, hon är mitt allt!
Vi har så roligt. Full fart hela tiden och munnen går i ett. Tvåordsmeningar och samtidigt en papegoja. Härmar allt vilket är livsfarligt, nu får man tänka sig för vad man säger.
Hon hoppar jämnfota och älskar att städa. Hämtar disktrasan och städar allt som är SCHMUSSIGT.
Kan flera färger men garderar oftast med blå. RÅÅÅ-SCHA har jag lärt henne, den är finast.

Carlos skulle till veterinären i Bålsta i dag för att fixa pass inför hans stundande utlandsresa så då fick Stella var kvar hos oss. Rudolf hjälpte till så jag inte behövde jaga runt på henne. Ingen risk för det då hon hade fullt upp med sin städning och Duplolekande. Sen åt vi lunch och matglad som hon är åt hon med god aptit och dessutom glass som dessert. 
Tror moff-haaa var mest poppis idag, gormade högt på honom när maten var slut och portion nummer två skulle värmas...MOFF-HAAA mera!

l

Rutschkanan behöver vattnas 


Städpersonalen redo!

 

Idag avlöste våra gäster varandra. Så roligt när Nettan ringde och frågade om vi var hemma. Klart vi var och en stund senare så fick jag för första gången stifta bekantskap med lilla miraklet Prinsessan Hilma. Vilken liten godbit, endast tre veckor ung och bara så fantastiskt söt.

 

Nästa gäng på besök var Ingrid och Micke som hade varit sin vana trogen i Polen och firat midsommar. Som alltid inhandlas det då exklusiva kattmatsburkar till Gustav.  Oj, vad han åt! En hel burk slank ner tämligen obehindrat. Tackelitack hälsar Gustav! En burk kvar att festa på i morgon.

 

Även Niclas kom och hälsade på och vi fick en sån där härlig kväll tillsammans i den ljumma kvällsolen och lite rosé på det. Hoppas på flera kvällar med dessa bästisar.

Ny dag i morgon och innan dess så håller vi tummarna att jag får sova gott. 
Idag blev det väl ändå inte så gnälligt inlägg va? Haha!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar