22 februari 2017

KanManFåVaraLiteLedigNu?




Efter två nätter med ganska rörigt innehåll så känns två dagars ledighet mycket välkomnande.
Sov lite i dag efter jobbet, alarmet var ställt 12.00 vilket egentligen är på tok för tidigt. Men jag hade ett uppdrag vid namn Projekt Permanent. Mamma skulle äntligen till frissan och få någon fason på håret.

Hon var rejält skeptiskt och redan för en vecka sedan började hon oroa sig och ville avboka men jag tvärvägrade. Hon var rädd att hon inte skulle orka sitta så länge, att hon inte skulle orka ta sig in och ut i bilen, alla förflyttningar och sen hundra grejer till. Förstår hennes oro, hon har ju inte varit utanför dörren sen i mitten på november frånsett från den dagen vi flyttade henne i mellandagarna och lite ambulansfärder innan dess.
Allt fick bra, var lite tunga lyft för mig när jag skulle försöka baxa in både rullstol och rullator i bilen.

Hade först tänk att jag skulle köra henne i rullstolen men fick tänka om p.g.a skitvädret i form av snöblandat regn som inte skulle gjort vår promenad varken trevlig eller torrskodd.

Hon var väldigt trött men så glad och nöjd när vi tre timmar senare kom tillbaka till hennes lägenhet och hon passade på att vila på sängen innan middagen skulle ätas.

Jag var också lite halvtrött när jag kom hem och var glad att Rudolf ställde sig vid spisen och fixade spaghetti och köttfärssås till oss.

I morgon är planen att inte hälsa på mamma, tänkte ta det på fredag istället. Tror jag ska åka till Bålsta och äntligen få ändan ur vagnen och köpa en ny mobil. Inte för att det är något större fel på min 3,5 år gamla Iphone 5 mer än att den är lite trött ibland och man får ladda den oftare än vanligt.
Sen vet ni ju att bildkvaliten är inte den bästa, det gnäller jag jämt om här i bloggen.

En Iphone 7 blir det, det är bestämt sedan länge. Färgen lutar åt rosa men  jag har hört att den svarta ska vara väldigt fin den med. Svåra beslut i livet man behöver ta.
Men känner ni tröttmössan rätt så kommer jag väl inte kravla mig ur soffan på hela dagen i morgon, allt beroende på hur nattsömnen blir.


❤ ❤ ❤ ❤ ❤








1 kommentar: