26 februari 2017

SnartMåndagJippie




Snart är helgen äntligen över! Har varit en jobbig jobbhelg trots det varit ganska så lugnt på avdelningen. Men jag är så trött, och sover dåligt när jag väl kommer hem och i säng. Dessutom oroar min opererade fot mig just nu.
Den gör så ont och är efter varje nattpass svullen och öm just över hälen där operationsärret är.
Har svårt att gå och främst då i trappor, det stramar och värker. Ska bli skönt med vila efter den här sista natten innan långledighetens början på måndag.
Jag ska till skillnad från förra långledigheten verkligen försöka vila kropp och framförallt knopp.
Hur det kommer gå vette sjutton, men jag ska göra mitt bästa och kanske lära mig att säga nej ibland.

Hur som helst så ser jag fram emot morgondagen utav fler anledningar än ledigheten. Köpte mig en ny telefon i torsdags. Men nu för tiden får man inte med sig sin lilla nya bebis när man handlat. P.g.a rånrisken så förvaras inte några telefoner, surfplattor och annat i butikerna längre utan man får varan hemskickad efter 1-3 dagar. Jag hoppas den kommer i morgon!

Och nu över till Melodifestivalen. Fjärde och sista deltävlingen i går, jag missade förstås eftersom jag arbetade. Som alltid så blir man lite lätt förvånad över vissa placeringar. Personligen tyckte jag Loreen var en solklar finalist men tydligen icke. Loreen delar verkligen Sverige i två läger.
Jag anser att hon är en superduktig artist som alltid har spektakulära och proffsiga framförande med bra och viktiga budskap. Hoppas verkligen hon går vidare från Andra Chansen, jag vill så gärna se hennes framträdande live i Friends på finalen. En annan grej är att just Loreen är omåttligt populär ute i Europa, inte minst för hennes engagemang för mänskliga rättigheter, rasism, politik och och annat högaktuellt.  Kanske inte har med musik att göra men det vet vi alla att det har det, märks vid röstningen i alla fall. Att vi förstod att Loreen är stor i Europa märkte vi efter sex kvällar i Globen under Eurovisionveckan.
Wictoria och Jon var två andra som jag gillade och för dom gick det ju finemang. Har lite svårt att förstå den där jojken och tyckte nog helt ärligt att hans låt som kom tvåa efter Måns 2015 var mycket bättre.

Men som alltid är Melodifestivalen en het potatis när det gäller låtarna. Blir alltid upprörda diskussioner och snackisar om någon eller några varje år, precis som det ska vara.  Och för mig är det obegripligt att en man som heter Owe knep en finalplats förra veckan, rent av pinsamt. Dessutom med en låt som låter nästan likadant som hans gamla hit Varmkorvboogie från 1837.

Idag på eftermiddag åkte jag en snabbis till Emilie. Erika var hemma över helgen och kom för att hälsa på Stella och Carlos. Jag längtade efter att få träffa henne så jag åkte också dit och fick träffa alla mina små och stora hjärtan på en och samma gång. Emilie bjöd på fika och hade gjort en citronmarängpaj som la sig som bomull i min tomma mage.

Rudolf följde inte med då han försöker få badrummet klart. Nu är alla, nog så viktiga tätskikt klara, ett himla mäck med primer, tätskiktsfolie och andra färggranna material.
Innan det så fick han flytta alla rör som fanns betongplattan upp till väggarna istället p.g.a nya byggnormer när det gäller badrum. Tog lite tid och betongdammet ligger fortfarande som en grå hinna i HELA jäkla huset.
Extra mysigt när solen försöka tränga igenom dom minst sagt skitiga fönstren och allt är belagt med detta gråa damm.










Dagens middag var ett långt projekt.  Paolo Robertos långkokta högrev med gnocchi. Den har stått på spisen och småputtrat sen i fredag, lite då och då, när jag var hemma.
Om det var gott? Den är magiskt god och jag älskar den. Gillar att det blev massor så vi har en låda i frysen lagom till två personer att ta till när orken tryter vilket den gör alltför ofta.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar