18 oktober 2018

AlltÄrPåToppEllerVadSägerNi?


God eftermiddag på er! Här har jag toksovit i sju härliga timmar, ostört dessutom. Vi har som ni redan vet numera skilda sovrum Gustav och jag och det är så skönt att slippa bli väckt i parti och minut av en liten kisse som vill ha uppmärksamhet varje kvart.
Överträffade mig själv och pyntade lite på verandan. Nu saknas bara en ljuslykta och var köper man ljuslyktor bäst om inte på Gekås. Men dessvärre verkar det inte bli någon sådan resa i år heller. Har jag tur hittar jag säkert någon i någon annan affär, får väl kolla i våran lokala Gekåskopia Dollarstore.


I går var det dags för oktobermånads mormorsdagar. Dessa dagar då jag hjälper till med rastning och häng med Frallan, hämtar på förskolan, leker och ibland utfodrar mina små gullfisar tills deras mamma kommer från jobbet. Älskar dessa dagar. Hämtade Carlos redan på förmiddagen, vi hann gå en liten runda, ha godisregn, mysa och åka bil innan jag fick rycka ut och.......


..........hämta en lite ynklig Alessia redan efter lunch. Men trots feber så höll hon jämna steg från bilen med sin fyrbenta vän ❤


Ett par timmar senare hämtade jag denna stjärna ❤ alltid lika glad och med spring i benen.
Fyraåringar....vilken härlig ålder. Så mycket tankar, undringar, funderingar och kärlek.


Veckan hissbild. Blev ett ganska kort besök hos mamma i tisdags, hon är så trött och orkar knappt sitta uppe några längre stunder.


Gårdagens middag a´la Rudolf. Allt hemmagjort! Wallenbergare på lammfärs, potatismos gjord på potatis från Humparboda lantbruk, rårörda lingon och sen hade han dessutom gjort sin egna pressgurka. Hjälp vad gott det var!


Lite soffhäng tillsammans med pälsbollen innan jobbet kallade.


Det här måste väl ändå vara årets händelse? Va! Ska inte Jessica Andersson vara med i melodifestivalen nästa år?  Trodde hon faktiskt tillhörde inredningen på detta evenemang och på en del andra också.


Är inte så hemma på det här här med karma, var tvungen att googla.
Check på den ☺


Annars är mitt favorituttryck just nu det här:
Kopierat från Wiktionary:


skjuta sig själv i foten
  1. (idiomatiskt) som en del av ett argument eller diskussion utföra en handling som syftar till att stödja den egna ståndpunkten, men vilken får till följd att man ser ut att ha gjort bort sig
Nu middag följt av soffhäng för att sedan skutta till jobbet på lätta ben och med stor glädje. Detta är inte ironi om nu någon skulle tro det utan fullt ärligt. Love my jobb right now.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar