27 oktober 2018

TACKTACKTACKOchSåLiteSvammel




Hej på er!
Vill innan jag börjar mitt gnällande om det nuvarande eländiga väder med snö och kyla vi drabbats av säga tack.
TACK till er alla som tagit er tid att kommentera, skicka kramar och sms i och med mitt  publicerande av tidigare inlägg.
Tack alla för era fina ord ❤ Jag känner mig för en gång skull glad och som jag skrev tidigare så har jag redan tryckt på omstartsknappen.
Finns så mycket mer att skriva om dessa år men jag avstår.  Jag är en vinnare och jag steppar på lätta fötter vidare till en arbetsplats där jag kommer få umgås och jobba med underbara människor.
Känner mig otroligt välkomnad och jag blir nästan lite generad av all positiv respons jag fått och får fortfarande. Ska bli jättekul att återigen få vara en del av detta glada gäng.

Nu över till annat! Räknade nyss ut att vi ska frysa, svära över snön, skrapa is och vara sur på väderhelvetet i typ minst 4 månader framåt. Blääääää! I somras låg vi utmattade i skuggan och gnällde över den extrema hettan som lamslog halva Sverige. Att man aldrig är nöjd? Så typiskt svenskt dessutom att gnälla på allt.
Jag gör vad som helst för att få sol och varmt nu, kan vi snabbspola till april?

I morse sov jag till 8.30!? Fatta! Äntligen har jag fått tillbaka min normala rytm, har som ni vet inte sovit knappt alls på nätterna senaste åren. Känns fantastiskt bra nu när allt är, vågar man kalla det över?!

Vi var till Willys och handlade lite till helgen Rudolf och jag. Efter det röjde han undan lite på tomten medans jag höll mig inomhus framför datorn. Hade kontorsarbete och betalade månadens räkningar och mammas reavinstskatt på hennes lägenhetsförsäljning. Jättekul! Fasen flera hundratusen i skatt...
På kul kollade jag igenom kontoutdraget när jag ändå var inne på internetbanken. Har fått för mig att vi har en ganska dyr matkostnad varje månad. Brukar kolla på Lyxfällan och sist var det ett reprisprogram där ett par hade 13700:- i matkostnader! Mycket hämtmat kan tilläggas.
Blev förvånad, ca 3500:- hade jag handlat på förra månaden på Willys. Inte alls farligt anser jag.
Vad har ni för matkostnader, har ni koll på det?


Någon slags protest eller?



Kattenåjag


Dagens sekreterare.....❤

Nu väntar lördagsmiddag. Rudolf håller på att fixa något eget hemmabygge i köket. Något med tortillabröd, kyckling!? avocado och massa grönsaker. Luktar gott! Blev serverad en Aperol Spritz också....man tackar! Hoppla, nu kom en prosecco!


Ingen som vill förbarma sig över hammocken Per? En sprillans ny som endast är upplockad och provad. Vi höll på att slå ihjäl oss eftersom det är omöjligt att ligga kvar i den, vinglig som satan. Dessutom så gillade inte våran robotkille Åke den, stod och buffade på Per i timmar. Fattade kanske tycke för varandra? Bild från K-Rauta och priset är en femhunka vid snabb affär. Slå till! Snart blir det sommar igen...kanske.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar