28 oktober 2018

KanonSöndagLivetPåTopp


Hej Söndagsvänner!

 I går kom jag på att jag hade "glömt" att boka biljetter till Magnus Uggla på Göta Lejon. Satte mig direkt efter Så mycket bättre och letade efter ett passande datum. Fanns inte så mycket att välja på, nästan slutsålt varenda föreställning men till slut hittade jag en lördag i början på januari. Kommer bli så bra!


Blev mycket glatt överraskad och glad som en lax när jag efter jag beställt loggade in på Ticketmaster och mitt konto för att kolla att Ugglabiljetterna hade anlänt. Och det hade dom och även några andra biljetter. Nämligen Melodifestivalfinalbiljetterna...whohooo! Det är inte biljettsläpp förrän 31/10 men, tjaaaa jag älskar trolleri och snälla kontakter. Rad 7...risken för TV-tid i år med är överhängande.



 


















Hängde med dom här coolingarna till Ikea idag. Kan säga så här...vi var inte direkt ensamma denna löningshelg. Shoppingen gick snabbt och efteråt blev det korv och glass. Finns inget bättre än att få umgås med dessa två diamanter, trist att jag bara idag hade mer ont än vanligt och glömt att ta min morgondos med värktabletter.

När jag kom hem hade Erika kommit och Rudolf ställde till med tvårätters. Kantarelltoast till förrätt och potatisgratäng och entrecote till varmrätt. Tack Inger för kantarellerna, lyxigt att få levererat hem till dörren.
Efteråt middagen låg vi och pustade i varsin schäslong, vrålmätta och orkeslösa medans kocken även skötte disk och röjning av köket. Känner mig extremt trött idag tror det beror på den förbaskade vintertiden, hatar den. Men glad att jag inte arbetade, sjukt drygt med en extra timme på natten. Räcker gott med 10 timmar.

Tänk att det just nu visas en Wallanderfilm på fyran som jag inte sett, är det verkligen möjligt? Trodde jag hade sett alla flera gånger om.
Jobb i  morgon, längtar! Men innan dess är det veckohandling och sen en sväng till mamma. Det gamla vanliga helt enkelt. Nu måste jag koncentrera mig på filmen.

Just det, hammocken Per har fått ny husse och matte. Gick snabbt! En tjej kommer och hämtar den i morgon. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar