21 oktober 2018

LedigSkrattOchGnälligaMänniskor


 Godmorgon söndag önskar jag och katten. Vi klev upp redan klockan 7.00, hade liksom sovit klart då.
Var förbaskat trött efter tre nätters arbete i går så jag somnade i soffan direkt efter mitt favoritprogram "Så mycket bättre"
 Tänk att det är likadant vareviga år. Många klagar, gnäller och förundras över valet av artister till detta på program. Jag har en solklar och plättlätt lösning på problemet, byt kanal eller stäng av televisionsapparaten. Svårare är det inte!
Är ett jävla gnällande på det mesta nu för tiden, gör något vettigt i stället för att gnälla. Själv gillade jag årets line up, har i och för sig ingen aningen om vem pojken i vit skjorta som hette Albin är. Men sjunga kunde han och det är väl i alla fall tanken med programidén.


För att fira att äntligen Så mycket bättre är igång dukade vi upp med lite favoritgodsaker. Ostar, charkuterier, kex, chips och favoritvinet från Piemonte.
Slank ner utan problem och la sig som bomull i lilla magen, på gott och ont.


I kväll ska Rudolf och jag ut på turné.  Skrattmusklerna kommer få sig en ordentlig genomkörare efter 1,5 timme med den här smått galna mannen som faktiskt är uppväxt i Bro.
Tycker namnet på showen är oerhört passande också...Gubbvarning. Gissar på hög igenkänningsfaktor och jag får inte glömma att påminna maken att sätta i nya batterier i hörapparaterna så han inte missar något. Tänk att Lennie Norman fyller 70 år i december, ofattbart.

När vi ändå är ute och roar oss passar vi på att äta middag efter showen också. Bord bokat klockan 20.00 på Babette som ligger 923 meter i från Intiman. Hoppas Rudolf håller sig vaken bara, han brukar ju sova vid den tiden på söndagar och alla andra dagar också.


I dag har min lilla Alessia dopdag
 ❤❤❤


 Och ett år sedan Stella höll enmansshow i kyrkan. Vet inte hur många gånger jag tittat på filmsnutten där hon håller låda med prästen som knappt får en syl i vädret. Hon oroade sig bl.a för att Alessia skulle få vatten i ögonen och torkade henne därför mer än omsorgsfullt. 
Underbara barn ❤

Ny vecka i morgon och två nätters jobb måndag och tisdag. Sen händer det grejer! Whoop whoop!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar